معاون راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: از دیروز کار برخورد با سواری‌های مسافرکش غیرمجاز در شهرها و جاده‌های کشور توسط نیروهای پلیس آغاز ‌شد. سردار محمد رویانیان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: مطابق قانون، حمل مسافر توسط سواری‌های غیر مجاز و شخصی در جاده‌های کشور ممنوع است و بنابراین تمامی ماموران پلیس راه و راهنمایی و رانندگی نسبت به برخورد قاطع با رانندگانی که با خودروی سواری شخصی اقدام به مسافرکشی در سطح جاده‌ها می‌کنند خواهند کرد و بنابراین به تمامی این رانندگان توصیه می‌کنیم که از مسافرکشی در سطح جاده‌ها خودداری کنند. رویانیان در پاسخ به این سوال که با برخورد پلیس با مسافرکش‌های شخصی در جاده‌ها عده زیادی از رانندگان این خودروها شغل خود را از دست خواهند داد گفت: هر شغلی باید از طریق راه‌های قانونی پیگیری شود. بنابراین رانندگانی که تمایل دارند با خودرو در جاده‌های کشور به مسافرکشی بپردازند می‌توانند از تسهیلات سازمان راهداری کشور در این خصوص استفاده کنند.

وی ادامه داد: سازمان راهداری آمادگی دارد به رانندگانی که تمایل دارند در جاده‌ها مسافرکشی کنند تحت قالب تاکسی‌های بین شهری که با رنگ و کد مشخص است خودرو با تسهیلات ویژه واگذار کند و بنابراین این افراد می‌توانند با مراجعه به سازمان راهداری از خودروهای فوق استفاده کنند. معاون راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با تاکید بر ساماندهی خودروهای غیرمجاز مسافرکش که در شهرهای کشور و خارج از سیستم تاکسیرانی فعالیت می‌کنند گفت: در تهران حدود صد‌هزار خودروی شخصی که خارج از کنترل سازمان تاکسیرانی هستند به صورت غیرمجاز اقدام به مسافرکشی می‌کنند که در گذشته با اقدامات انجام شده تنها در تهران ۱۵‌هزار خودرو شخصی مسافرکشی ساماندهی شده که ۵‌هزار نفر آنها زیر نظر تاکسیرانی مشغول هستند و ۱۰‌هزار نفر هم فقط تشکیل پرونده داده‌اند و دیگر هیچ ارتباطی با آنها نداریم.

معاون راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در خصوص چگونگی ساماندهی مسافرکش‌های شخصی گفت: در این خصوص ۳ راه‌حل ارائه داده‌ایم که ایجاد تاکسی‌های خصوصی تحت نظارت شهرداری یکی از پیشنهادهای راهور جهت ساماندهی خودروهای مسافرکش است. سردار رویانیان با بیان اینکه حداکثر تا ۲ ماه آینده وضعیت مسافرکش‌های شخصی را در شهرهای کوچک ساماندهی می‌کنیم، گفت: دیگر اجازه فعالیت به مسافرکش‌های غیرمجاز داده نخواهد شد و این افراد چنانچه مایلند شغل مسافرکشی داشته باشند، باید ابتدا به سازمان تاکسیرانی مراجعه و مجوزهای لازم را اخذ کنند.