حکم دستگیری نوه جعلی آیت‌ا... بروجردی مشهور

از سوی دادگاه روحانیت صادر شد

«هر وقت مقرر شد شخصی به عنوان جایگزین رییس پلیس پایتخت معرفی شود، آن وقت استعفای سردار طلایی را تایید می‌کنم». این پاسخ فرمانده نیروی انتظامی به پرسش خبرنگارانی بود که در خصوص ماجرای استعفای فرمانده انتظامی تهران بزرگ جست‌و‌جو کردند. به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم، در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه هشتمین نمایشگاه پلیس در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خصوص ماجرای استعفای سردار طلایی با تاکید بر این که فعلا این خبر را تایید نمی‌کنم، گفت: هر زمان، شخصی به عنوان جانشین ایشان معرفی شود، آن وقت است که ما می‌گوییم استعفای سردار طلایی را پذیرفته‌ایم.

وی افزود: تاکنون کسی جایگزین سردار طلایی نشده و این خبر را تایید نمی‌کنم. فرمانده ناجا در خصوص نامزدی رییس پلیس پایتخت در شورای شهر نیز خاطرنشان کرد: عضویت در شورای شهر در درجه اول نیاز به نامزد شدن دارد.

این در حالی است که سردار طلایی از حدود یکسال پیش، درخواست استعفا از منصب فعلی و انتقال به بخش دیگری از نیروی انتظامی را مطرح کرده و این مساله هیچ ارتباطی به نامزد شدن وی در انتخابات شورای شهر تهران ندارد، چرا که وی می‌تواند ثبت‌نام کند و پس از پذیرفته شدنش، تصمیمات بعدی اتخاذ شود.

سردار احمدی مقدم با اشاره به مشکلات فراوان پایتخت که بر عهده فرماندهی انتظامی آن قرار دارد، تاکید کرد: بر این اساس سردار طلایی از حدود یکسال پیش اصرار دارد، به‌دلیل سختی کار در تهران بزرگ به بخش دیگری از نیروی انتظامی منتقل شود، اما یکی از مشکلات تصمیم‌گیری در این زمینه این است که باید ابتدا برای فرماندهی انتظامی تهران جایگزینی مشخص شود، چون پایتخت به شخصی نیاز دارد که بتواند از پاسخگویی به این منصب و مشکلات موجود بر آید. وی با تاکید بر این که هنوز درخواست استعفای فرمانده انتظامی تهران بزرگ اجابت نشده است، تصریح کرد: مشکل در جایگزینی سردار طلایی است، چرا که من تایید می‌کنم فعالیت در تهران سنگین و فرساینده است و در این میان سردار طلایی به دلیل شایستگی‌هایی که دارد، از عهده مشکلات تهران بر می‌آید.

حکم دستگیری نوه جعلی آیت‌ا... بروجردی از سوی دادگاه روحانیت صادر شد

فرمانده ناجا در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص «تجمع اخیر مقابل منزل فردی که گفته می‌شود‏ یکی از نوادگان مرحوم آیت‌ا... بروجردی بوده است» با تاکید بر این که این شخص تحت عنوان کاظمینی بروجردی خود را به طور جعلی نوه آیت‌ا... بروجردی مشهور معرفی می‌کند، گفت: این فرد با استفاده از عوام گرایی‌هایی که جدیدا به آن دامن زده شده، با ادعای ارتباط با غیب توانسته بود مریدان فراوانی در اطراف خود جمع کند و این در حالی است که با استفاده از تکنولوژی روز نیز سایتی راه‌اندازی و اقدام به فراخوانی کرده است.

به گزارش ایسنا سردار احمدی مقدم، اضافه کرد: در مرحله اول پس از اطلاع از این قضیه، دادگاه ویژه روحانیت، یک ماه گذشته پس از تشکیل جلسه، حکم دستگیری این شخص را صادر کرد که به‌دلیل تاخیر در دستگیری، طرفداران وی تجمع کرده و درگیری به وجود آوردند، به طوری که رییس پلیس پایتخت در محل درگیری حضور یافته و جهت جلوگیری از یک مساله اجتماعی با اقداماتی به موضوع فیصله داد. به گفته فرمانده ناجا، این ماجراها ادامه داشت تا این که چند روز اخیر، طرفداران این شخص مدعی، در حالی که پیش از این جهت مراقبت از وی در منزلش مستقر شده بودند به خیابان‌ها ریخته و با مسدود کردن محدوده اطراف اقدام به ایست و بازرسی کردند و با چوب، چماق، اسلحه و حتی اسید پاشی، تشنجی را در منطقه به راه انداختند.

۳۰۰ تن از تجمع کنندگان دستگیر شدند

سردار احمدی مقدم با بیان این که در پی ایجاد این ناآرامی‌ها از صبح روز شنبه گذشته در محدوده خیابان آزادی و شدت یافتن آن حوالی ظهر، شورای تامین استان، شبانه تشکیل جلسه داد، خاطرنشان کرد: شورای تامین استان تهران به دلیل ممانعت از ایجاد یک بحران با سیاست به حداقل رساندن آسیب‌ها، نیروی انتظامی را وارد عمل کرد و با دستگیری فرد مدعی، حکم دادسرای روحانیت اجرا شد. وی با اعلام این که مریدان شخص دستگیر شده حتی ۹ تن از شهروندان را به تصور این که آنها مامور مخفی پلیس هستند، گروگان گرفته بودند، تاکید کرد: بر این اساس نیروی انتظامی نیمه شب وارد عمل شد و در چندین عملیات بیش از ۳۰۰ تن از این افراد را دستگیر و بلافاصله به زندان اوین منتقل کرد.

سردار احمدی مقدم در خصوص دستگیری چند تن از خبرنگاران در جریان این درگیری‌ها با بیان این که پیگیری وضعیت این افراد باید از سوی دادسرا و دادستانی تهران صورت گیرد، تصریح کرد: در صحنه وقوع درگیری عمدتا کنترل‌ها سخت است و تفکیک افراد امکانپذیر نیست، چرا که شرایط بحرانی بوده و کنترل آن سخت است، از این رو احتمال دستگیری افراد عادی نیز در آن شرایط وجود دارد.

فرمانده ناجا با اشاره به این که در این میان دو تن از ماموران مخفی نیروی انتظامی نیز در پی تیراندازی تجمع‌کنندگان مضروب شدند، گفت: تعدادی از ماموران پلیس در این درگیری‌ها، مضروب و به بیمارستان منتقل شدند.

وی گفت: فکر می‌کنم عمده افراد دستگیر شده به جز افرادی که اقدام به ضرب و جرح کرده‌اند، تاکنون آزاد شده باشند.

کاهش ۲۰درصدی جرایم در ماه رمضان

سردار احمدی مقدم در ادامه در خصوص کاهش جرایم در ماه رمضان تاکید کرد: جرایم در ماه رمضان با بیش از ۲۰درصد کاهش مواجه می‌شود و این درصدها بر اساس آمارهای ثبت شده است.

فرمانده ناجا همچنین در مورد اقدامات نیروی انتظامی در بخش ساخت واحدهای مسکونی، گفت: در سال جاری با این که ۲۶میلیارد تومان بودجه عمرانی در نظر گرفته شده بود، اما برای ۲۰۰میلیارد تومان برنامه‌ریزی شد که طی آن از محل ساماندهی املاک و اماکن، ساخت و ساز واحدهای مسکونی انجام شود و به این ترتیب مقرر شد تا پایان سال جاری بناهای جدید الاحداث و نیمه تمام ۱/۵میلیون متر مربع از جمله ۲۴۰۰ واحد مسکونی انجام شود. وی اضافه کرد: در حال حاضر این ساخت و سازها بر اساس برنامه‌های تعیین شده پیش رفته و تا پایان سال به نتیجه خواهیم رسید.

به گفته سردار احمدی مقدم، در بخش وام ودیعه مسکن برابر سقفی که پیش بینی شده بود فراتر عمل کرده و انواع وام‌های ازدواج، مسکن و جهیزیه، طی ۶ ماه گذشته سال‌جاری، ۹۹درصد عمل شده و تنها یک‌درصد آن که بیشتر مربوط به انتقال بود به‌دلیل سقف کم متقاضی هنوز عملیاتی نشده است.