رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه از ۱۵ آذرماه سال‌جاری اولین زائران حج تمتع به کشور عربستان اعزام می‌شوند، گفت: تا ۴‌‌اسفندماه امسال نیز تمامی زائران به میهن باز خواهند گشت.به گزارش خبرگزاری فارس، مصطفی خاکسار قهرودی دیروز در کنفرانس مطبوعاتی در سازمان حج و زیارت در جمع خبرنگاران افزود: صبح دیروز آخرین گروه زائران حج عمره سال ۸۵ وارد کشور شدند و موسم فصل عمره در سال ۸۵ به پایان رسید. رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته از ۲۰ محرم سال گذشته برای سفر حج تمتع سال ۸۵ افزود: تمام برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌ها در این زمینه صورت گرفته است و سازمان حج و زیارت در آمادگی کامل برای برگزاری مراسم حج تمتع در سال ۸۵ است. به گفته قهرودی، امسال ۹۴‌هزار و ۷۰۰نفر از مردم کشور به حج تمتع مشرف می‌شوند.وی با اشاره به مشکلات تاخیر در پروازهای حجاج گفت: هماهنگی‌هایی در این زمینه صورت گرفته و قرار است برای عمره سال ۸۶، سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در صورت نیاز از شرکت‌های تابعه استفاده کند تا حجاج در فرودگاه معطل نشوند.

همچنین قرار است از این پس در حج‌های عمره و تمتع از هزینه‌های اضافی و غیر‌ضروری کاسته شود. وی از رشد ۶‌درصدی هزینه‌های سفر حج در سال ۸۵ خبر داد و گفت: این افزایش ۶‌درصدی به خاطر بالا رفتن کیفیت خدمات است. قهرودی افزود: امسال، ۸۵‌درصد زائران حج تمتع در مدینه، در هتل‌های واقع شده در منطقه مرکزی حرم حضور پیدا خواهند کرد.

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا مدت زمان سفرهای حج تغییر کند گفت: قرار است مدت زمان سفرهای حج یک هفته، ۱۰ و ۱۵ روزه شود. وی ادامه داد: مردم می‌توانند مدت زمان سفر خود را تعیین کنند. قهرودی از آغاز سفرهای عمره سال ۸۶ از نیمه دوم اسفند‌ماه امسال خبر داد و در‌خصوص خرید و فروش فیش‌های حج تمتع گفت: اگر کسی فیش حج تمتع سال ۸۵ را آزاد بخرد، همان سال نمی‌تواند مشرف شود، باید ۵ سال در نوبت باشد و بعد به حج مشرف شود.