سردار رادان فرمانده جدید پلیس پایتخت

سردار احمد‌رضا رادان، فرمانده انتظامی خراسان رضوی به سمت رییس پلیس پایتخت منصوب شد. به گزارش پلیس، چندی پیش به دنبال انعکاس خبر استعفای سردار مرتضی طلایی از سمت فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، سردار احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در این باره عنوان کرد: «هر وقت مقرر شد شخصی به عنوان جایگزین رییس پلیس پایتخت معرفی شود، آنوقت استعفای سردار طلایی را تایید می‌کنم».

وی در پاسخ به این پرسش که آیا رییس پلیس پایتخت به دلیل نامزدی در انتخابات شورای شهر تهران، استعفای خود را تسلیم فرماندهی ناجا کرده است؟ تصریح کرد: سردار طلایی از حدود یک سال پیش، درخواست استعفا از منصب فعلی و انتقال به بخش دیگری از نیروی انتظامی را مطرح کرده بود و این مساله هیچ ارتباطی به نامزد شدن وی در انتخابات شورای شهر تهران ندارد. سردار احمدی مقدم، فعالیت در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ را سنگین و فرساینده دانست و در عین حال خاطرنشان کرد: سردار طلایی از حدود یک سال پیش اصرار دارد، به‌دلیل سختی کار در تهران بزرگ به بخش دیگری از نیروی انتظامی منتقل شود، اما یکی از مشکلات تصمیم‌گیری در این زمینه این است که باید ابتدا برای این سمت جایگزینی شایسته مشخص شود، چراکه پایتخت به شخصی نیاز دارد که بتواند از پاسخگویی به این منصب و مشکلات موجود بر آید و در این میان سردار طلایی به دلیل شایستگی‌هایی که دارد از عهده مشکلات تهران بر می‌آید.

در پی موافقت فرماندهی سپاه با بازنشستگی سردار طلایی که از سپاه پاسداران در نیروی انتظامی مامور به خدمت بود، فرمانده نیروی انتظامی، انتخاب فرمانده انتظامی جدید تهران بزرگ را در دستور کار قرار داد و سرانجام پس از بررسی‌ سوابق، سردار احمد‌رضا رادان، فرمانده انتظامی سابق خراسان رضوی را طی حکمی به این سمت منصوب کرد.

سردار رادان متولد سال ۱۳۴۲ در اصفهان و دارای دو فرزند دختر و پسر است و سابقه حضور طولانی در جبهه‌های دفاع مقدس در رده‌های فرماندهی را دارد و به درجه جانبازی نیز رسیده است.

وی پیش از این فرماندهی انتظامی استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

به نوشته پلیس، سردار رادان در ارزیابی فرماندهان انتظامی استان‌ها در سال ۸۴، رتبه اول را کسب کرده است. در خصوص ویژگی‌های بارز سردار طلایی هم به نیکی می‌توان به مردمی و پاسخگو بودن وی اشاره کرد.

وی که در طول شش سال فرماندهی پلیس تهران ارتباط موثری با رسانه‌ها داشت، همواره بر این اعتقاد بود که خبرنگاران عناصری ثابت و قوام بخش در چرخه حساس تحولات اجتماعی هستند.