سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به آخرین وضعیت دادگاه رسیدگی‌کننده به شکایت ایران از روسیه به دلیل تحویل ندادن سامانه موشکی اس- ۳۰۰ به ایران گفت: این موضوع در دادگاه مربوطه در مرحله داوری است. سردار وحیدی در گفت‌وگو با «ایسنا»، درباره احتمال صدور حکم پرداخت غرامت از سوی روسیه به ایران اظهار کرد: مراجع داوری باید درباره این موضوع تصمیم‌گیری کنند.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت سامانه بومی جایگزین اس- ۳۰۰ گفت: این کار در حال پیگیری است و ما در حال کار روی این پروژه هستیم.

براساس این گزارش، ایران در اواخر بهمن‌ماه سال ۱۳۸۷ برای خرید سامانه دفاعی اس ۳۰۰ با روسیه قرارداد منعقد کرد؛ اما مقامات روسیه در پی صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه کشورمان به بهانه اینکه قرارداد یادشده مغایر قطعنامه شورای امنیت است، از اجرای تعهد خود در قبال ایران سرباز زد.

تاسیس پایگاه فضایی امام خمینی(ره)

در رویدادی دیگر، سردار وحیدی گفت: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)، پایگاه جدید پرتاب ماهواره‌ها که ۸۰ درصد کار ساخت فیزیکی آن به اتمام رسیده است و می‌تواند در آینده نزدیک ماهواره‌های ساخت جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای منطقه و جهان اسلام را به فضا پرتاب کند، به نام مبارک حضرت امام خمینی مزین و تحت عنوان پایگاه فضایی امام خمینی(ره) نام‌گذاری شد. به گزارش خبرگزاری فارس وی افزود: فرزندان خمینی کبیر، دانشمندان و متخصصان خلاق و زبده و کارآمد سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع از این پایگاه، نسل جدید ماهواره‌های جمهوری اسلامی ایران را به فضا پرتاب و در مدار زمین قرار خواهند داد. وزیر دفاع گفت: اولین اقدام در پایگاه فضایی امام خمینی(ره) پرتاب ماهواره طلوع توسط ماهواره بر سیمرغ است.