از سوی دیگر علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت دوم آذرماه اعلام کرد که به محض آغاز به کار مجلس، وزیر جدید راه و شهر‌سازی به مجلس پیشنهاد می‌شود. روز گذشته مجلس پس از یک هفته تعطیلی آغاز به کار کرد، اما نامه معرفی وزیر راه و شهرسازی به مجلس نرسید. عدم ارائه نامه معرفی وزیر راه به مجلس نشان می‌دهد که دولت هنوز به تصمیم قطعی برای معرفی وزیر راه و شهرسازی نرسیده است و احتمال دارد فرد دیگری به جز مهرداد بذرپاش معرفی شود. هرچند شنیده‌های خبرنگار «دنیای اقتصاد» در راهروهای مجلس حاکی از این است که مهرداد بذرپاش همچنان یکی از گزینه‌های جدی وزارت راه و شهرسازی است، اما نام افرادی همچون افندی‌زاده، سرپرست فعلی این وزارتخانه نیز برای وزارت راه مطرح است و دولت هنوز به جمع‌بندی نهایی برای معرفی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی نرسیده است.

 بذرپاش در حال تهیه برنامه؟

رحمت‌الله فیروزی، نماینده نطنز و عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد»، با اشاره به عدم معرفی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از سوی دولت، گفت: آقای بذرپاش ملاقات‌هایی را با معاون وزیر راه داشت و در حال تهیه برنامه برای ارائه به مجلس بود. اما در خصوص اینکه نگاه دولت در خصوص معرفی بذرپاش به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی تغییر کرده بی‌اطلاع هستم. او ادامه داد: منتظر نامه معرفی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از سوی دولت به مجلس هستیم. امیدواریم که دولت با بررسی دقیق و حساب شده گزینه‌ای را برای وزارت راه و شهرسازی معرفی کند که بتواند این وزارتخانه بزرگ را به خوبی اداره کند.

این عضو کمیسیون عمران تاکید کرد: در وزارت راه شاید عده‌ای نظر مثبتی نسبت به آقای افندی‌زاده داشته باشند چون او از مجموعه وزارت راه است. تا جایی که می‌دانم برای معرفی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی مشورتی با کمیسیون عمران صورت نگرفته است و باید منتظر بمانیم تا آقای رئیس‌جمهور وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی راه معرفی کند. همچنین احمد علیرضا‌بیگی، نماینده تبریز و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با انتقاد از عدم معرفی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس گفت: دولت دچار تزلزل رای است. ابتدا اعلام کردند که مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس معرفی می‌شود، اما در حال حاضر اعلام می‌کنند که آقای افندی‌زاده از سوی دولت به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس معرفی می‌شود. او ادامه داد: به نظر می‌رسد هنوز دولت در خصوص معرفی وزیر پیشنهادی راه‌وشهرسازی به قطعیت نرسیده است. اما فرصت‌ها در حال از دست رفتن است و دولت باید هرچه سریع‌تر وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی را به مجلس معرفی کند. این نماینده مجلس اظهار کرد: دولت اعلام می‌کند که آقای افندی‌زاده گزینه اصلی برای وزارت راه و شهرسازی است، اما هنوز به قطعیت نرسیده است.

باد به نفع چه کسی می‌وزد؟

کاظم دلخوش، نماینده صومعه‌سرا و نایب‌رئیس کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد»، گفت:  جای آقای بذرپاش در دیوان محاسبات خوب است. وزارت راه و شهرسازی یک فرد متخصص از داخل مجموعه وزارتخانه می‌خواهد. تعجب می‌کنم چرا دولت به بعضی از نیروهای توانمند داخل مجموعه‌اش بها نمی‌دهد. او ادامه داد: آقای افندی‌زاده، نیروی توانمند و فنی است، همچنین افراد دیگری در وزارت راه حضور دارند که از توانمندی بالایی برخوردار هستند و دولت باید از این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها استفاده کند. دولت برای معرفی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی هنوز به نتیجه نرسیده است. این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص احتمال معرفی علی نیکزاد برای وزارت راه تاکید کرد: آقای نیکزاد هم به وزارت راه نمی‌روند چون جایگاهشان بالاتر از وزارت است. ایشان نایب رئیس اول مجلس است و جایگاهش در مجلس مانند جایگاه آقای مخبر در دولت است.