به گزارش فرارو به نقل از نیویورک تایمز، در ادامه این مطلب آمده است: این موضوع توجه من را جلب کرد، زیرا در طول سالیان متمادی آموخته‌ام که عبارت چهار‌کلمه‌‌‌ای «یک بار برای همیشه» خطرناک‌‌‌ترین جمله است. واقعیت آن است که تمام جنبش‌‌‌های اسلام‌گرا و شبه‌نظامی از طالبان گرفته تا حماس، جهاد اسلامی فلسطین، حزب‌الله لبنان و انصارالله در یمن همگی ریشه‌‌‌های عمیق فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و سیاسی در جوامع خود دارند. این جنبش‌‌‌ها به منابع بی‌پایانی از مردان جوانی دسترسی دارند که بسیاری از آنان هرگز شغلی نداشته‌اند. به همین دلیل است که تا به امروز هیچ یک از این جنبش‌‌‌ها یک بار برای همیشه حذف نشده‌اند.

من نیز با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در این‌باره هم‌نظر هستم که اشغال دوباره غزه اشتباهی بزرگ برای اسرائیل خواهد بود. من معتقدم که چنین اقدامی می‌‌‌تواند شکست تاکتیکی تحقیرآمیز اسرائیل از حماس را به دنبال داشته باشد و برای اسرائیل به یک بحران استراتژیک اخلاقی و نظامی در بلندمدت تبدیل شود. این یکی از مواردی است که می‌‌‌تواند اسرائیل را در غزه به دام بیندازد؛ ایالات متحده را وارد جنگ دیگری در خاورمیانه کند و سه مورد از مهم‌‌‌ترین منافع حال حاضر سیاست خارجی آمریکا را تضعیف کند: کمک به اوکراین برای جدا شدن از روسیه به منظور پیوستن به غرب، مهار چین و شکل دادن به یک بلوک طرفدار آمریکا که عربستان سعودی و مصر و سایر کشور‌‌‌های عربی در کنار اسرائیل را شامل می‌‌‌شود. بلوکی که می‌‌‌تواند توازن قوا را در برابر ایران ایجاد کند. اگر اسرائیل اکنون وارد غزه شود توافق ابراهیم از هم پاشیده خواهد شد و دو متحد آمریکا یعنی مصر و اردن بی‌ثبات شده و عادی‌سازی رابطه اسرائیل با عربستان سعودی را غیر‌ممکن خواهد ساخت و همه این موارد در کنار یکدیگر شکست‌‌‌های استراتژیک بزرگی خواهند بود.

همچنین، این وضعیت کرانه باختری را به آتش کشیده و باعث آغاز جنگ بین فلسطینیان و شهرک‌نشینان یهودی در آن منطقه نیز می‌شود. اسرائیل چه کاری باید انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که حمله‌‌‌ای مانند آنچه حماس انجام داد دیگر هرگز تکرار نشود؟ من فعلا پاسخی برای این پرسش ندارم، اما می‌‌‌دانم که پاسخ هر چه باشد این نیست که ۳۶۰ هزار نیروی ذخیره اسرائیلی بسیج شوند تا وارد جنگی شهری در یکی از پرجمعیت‌‌‌ترین نقاط جهان شوند. این تصمیم اقتصاد اسرائیل و جایگاه بین‌المللی آن کشور را در هم خواهد شکست. همه این دوراهی‌‌‌ها باید بایدن را وادار به تندتر کردن موضع خود در قبال این بحران کنند. بایدن باید بداند که بنیامین نتانیاهو برای مدیریت این جنگ به عنوان یک بازیگر منطقی مناسب نیست. پس از چنین شکست عظیمی قدرتمندترین و متحد‌کننده‌‌‌ترین کاری که نتانیاهو می‌‌‌تواند انجام دهد آن است که انتخابات جدید اسرائیل را ظرف مدت ۶ یا ۹ ماه برگزار و اعلام کند که نامزد نخواهد شد.