انتشار دو پیام ویدئویی از علی لاریجانی در حمایت از دو کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس طی دو روز گذشته حکایت از حمایت او از تک چهره‌های انتخابات دارد. استراتژی که به نظر می‌رسد امسال بسیاری از چهره‌های سیاسی با توجه به عدم حضور نامزدهای مورد نظرشان در انتخابات مجلس و عدم امکان ارائه لیست انتخاباتی مطلوبشان به آن روآورده‌اند. علی لاریجانی درحالی به حمایت از تک‌چهره‌هایی چون محمد‌باقر نوبخت‌(دبیرکل حزب اعتدال و توسعه و سخنگوی دولت حسن روحانی) و غلامرضا تاجگردون (نماینده ادوار مجلس و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس دهم) پرداخته است که پیش از آن خبرها از ورود غیر‌مستقیم او به انتخابات مجلس با حمایت از حدود ۴۵۷ نماینده ادواری در پیش‌ثبت‌نام انتخابات حکایت می‌کرد. لیستی که همان زمان «دنیای اقتصاد» در گزارشی در تاریخ ۱۳شهریورماه با عنوان «۴۵۷ ادواری در پیش‌ثبت‌نام انتخابات» از آن خبر داده بود.

با این حال رد صلاحیت‌های هیات‌های اجرایی و در ادامه عدم تاییدشان از سوی شورای نگهبان، دامن نمایندگان ادوار و چهره‌های نزدیک به علی لاریجانی را هم ‌مانند نامزدهای اصلاح‌طلب و اعتدالیون گرفت و همین امر علی لاریجانی را  برای ارائه لیست انتخاباتی به نام خودش منصرف یا به قولی ناامیدکرد.

با این حال لاریجانی طی دو روز گذشته با انتشار دو فیلم حمایتی از محمدباقر نوبخت نامزد دوازدهمین دوره انتخابات از رشت و غلامرضا تاجگردون، نماینده ادوار مجلس و کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه گچساران نشان داد که او اگرچه از ارائه لیست انتخاباتی بازمانده است، اما به جای گوشه‌نشینی تصمیم گرفته به حمایت از تک چهره‌های انتخاباتی بپردازد. به این ترتیب او ابتدا روز دوشنبه در یک پیام ویدئویی از نوبخت حمایت کرد و گفت: «آقای نوبخت در دولت و مجلس سوابق خوبی داشته است. وی از افرادی است که با فضل و دقت کافی امورات مربوط به توسعه اقتصادی کشور را دنبال کرده است. فکر می‌کنم او از افراد مسلط بر اقتصاد کشور است.» لاریجانی همچنین در این پیام تصریح کرد: «حضور افرادی که سابقه اجرایی در توسعه ملی ایران دارند، بسیار مفید است.»

رئیس اسبق مجلس در ادامه، روز گذشته در یک پیام ویدئویی دیگر از یکی از نمایندگان ادوار مجلس اعلام حمایت کرد و گفت: «آقای تاجگردون از نمایندگان زبده در مجلس محسوب می‌شوند و در کار بودجه‌‎ریزی و برنامه‌ریزی‌های کلان کشور انصافا فرد متبحری هستند و غالبا رئیس کمیسیون بودجه مجلس انتخاب می‌شدند و در تنظیم بودجه چندین سال، ایشان فردی بود که به‌طور شبانه‌روز کار می‌کرد و به موقع کار را تحویل می‌داد؛ علاوه بر این نسبت به حل مشکلات منطقه خودش فعال بود و کار زیادی هم انجام داده است، امیدوارم که این سرمایه برای مجلس از طرف مردم مورد پذیرش واقع بشود و فعالیت‌شان در دوره دوم را ناظر باشیم.» 

اما ورود حمایتی علی لاریجانی به عرصه انتخابات ظاهرا چندان به مذاق برخی رسانه‌های اصولگرا خوش نیامده است همچنان‌که روز گذشته خبرگزاری تسنیم در خبری با عنوان «آقای لاریجانی؛ اقدام خوبی کردید، اما همچنان تکذیب می‌کنید؟» نوشت: با حمایت‌های اخیر آقای لاریجانی از تعدادی از کاندیداهای انتخابات مجلس مشخص شد که گفته‌ سابق وی مبنی بر اینکه هیچ تحرکی در این انتخابات نخواهد داشت، کامل و دقیق نبوده و تکذیبیه پرطمطراق ایشان نیز «روزنه‌هایی» داشته است. تسنیم البته به حمایت لاریجانی از تاجگردون نیز به دلیل آنچه «حرف و حدیث‌های زیاد حول او در مجلس قبل» عنوان کرده به نوعی انتقاد کرده است. هرچه هست به نظر می‌رسد رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفته با توجه به خطری که از سوی برخی جریان‌ها احساس می‌کند وارد حمایت از برخی چهره‌های مطلوبش در انتخابات آتی شود. بنا بر خبرهایی که به «دنیای اقتصاد» رسیده است علی لاریجانی به تازگی در محافلی خصوصی نیز به نوعی از بیانیه «روزنه‌گشایی» حمایت و آن را یک بیانیه خوب توصیف کرده است. او همچنین بر مشارکت فعال در انتخابات به سبب خطر حضور جریان خالص‌ساز در برخی نهادها تاکید داشته است. توصیه‌هایی که پیش از این نیز او را به حمایت از نمایندگان ادوار مجلس برای ارائه لیست‌ انتخاباتی سوق داده بود‌‌.