یک شرکت انگلیسی با اشاره به اعمال تحریم‌ها علیه شرکت کشتیرانی ایران اذعان کرد، در اثر این تحریم‌ها زیان جبران‌ناپذیری را متحمل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، تحریم‌های یک جانبه دولت انگلیس علیه شرکت کشتیرانی ایران، زیان زیادی را به یک شرکت انگلیسی وارد آورده است. بر اساس این گزارش، آژانس جانسون استیونس در شرق انگلیس پیش از این نماینده رسمی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ‌بوده است. در ماه‌های اخیر شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ‌ایران با تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا روبه‌رو شده است.

این شرکت اعلام کرد که تحریم‌ها موجب متوقف شدن فعالیت‌های این شرکت نخواهد شد. اما دیوید مری گلد یک مقام شرکت جانسون استیونس در این باره گفت: در نتیجه اعمال تحریم‌ها بر ضد شرکت کشتیرانی ایران، شرکت متبوع وی برای ادامه همکاری‌های خود با ایران با مشکلات زیادی روبه‌رو شده است. ما یک مشتری بزرگ را از دست داده‌ایم و در کوتاه مدت نمی‌توانیم مشتری بزرگی را جایگزین شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی‌کنیم.

وی افزود: پس از اعمال تحریم‌های آمریکا و اروپا بر ضد شرکت کشتیرانی ایران شرکت جانسون استیونس از ارائه خدمات مالی به این شرکت منع شده است که این مساله شرکت جانسون استیونس را با مشکلات نقدینگی زیادی روبه‌رو کرده است.

وی گفت: از دست دادن شریک تجاری بزرگی مثل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی‌به ضرر ما خواهد بود و در کوتاه مدت و خیلی سریع نمی‌توان شرکت دیگری را جایگزین این شرکت کرد. به مقام‌های جانسون استیونس یک شبه گفته شده است که یک بانک جدید را برای ارائه تسهیلات مالی پیدا کنند.

ماه گذشته اتحادیه اروپا ۳۰ شرکت وابسته به شرکت ملی کشتیرانی ایران را با تحریم‌های جدیدی روبه‌رو کرده است. آمریکا نیز ماه گذشته شرکت‌های خارجی از جمله شرکت اوفر برادرز را که ادعا می‌شد با شرکت کشتیرانی ایران همکاری داشتند با تحریم‌هایی روبه‌رو کرده است. البته شرکت اوفر داشتن هرگونه روابط مستقیم تجاری با ایران و فروش نفتکش به این کشور را تکذیب کرده است. ایران نیز این ادعا را بی‌اساس دانسته است.

ایران از اروپا شکایت می‌کند

در همین حال، مجید جعفرزاده، رییس سازمان امور بین‌الملل و قانونی دفتر ریاست‌جمهوری اعلام کرد که ایران طیفی از شکایت‌ها را برای ارائه به دادگاه‌های اروپا علیه تصمیم غیرقانونی اتحادیه اروپا به منظور تحریم ایران آماده کرده است.