پرداخت یارانه نقدی ششم تا 15 مرداد

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: با تصویب کارگروه اصلی طرح تحول و در پی درخواست کتبی شورای‌عالی بانک‌ها پرداخت یارانه نقدی از هفته دوم مرداد شروع می‌شود. بهروز مرادی در گفت‌وگو با «فارس»، افزود: تغییر زمان پرداخت یارانه‌ها در کارگروه اصلی طرح تحول اقتصادی تصویب شد، به این علت که شورای عالی بانک‌ها به ریاست آقای خاوری یک درخواست کتبی داشت و بارها در جلسات عنوان کردند که پرداخت یارانه نقدی در اول هرماه زمان مناسبی نیست و شبکه بانکی برای ارائه خدمات بهتر به مردم بین هشتم تا پانزدهم هرماه زمان مناسب‌تری را در اختیار خواهد داشت.

رییس سازمان هدفمندی یارانه‌ها افزود: در این نوبت ششم با توجه به تاکیداتی که شورای‌عالی بانک‌ها داشتند و تصویب کارگروه طرح تحول مصوب شد هفته دوم مردادماه یعنی از هشتم تا پانزدهم مرداد یارانه نقدی جدید پرداخت ‌شود. مرادی در پاسخ به این پرسش که آیا میزان پرداخت یارانه نقدی تغییر کرده است، گفت: سرانه یارانه هرنفر برای هرماه همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود و هیچ تغییری در مقدار یارانه صورت نگرفته است.

تخصیص یارانه سبد کالای کارمندان و ماه رمضان

وی همچنین از ارائه درخواست اختصاص یارانه کالاهای اساسی مانند شیر، سبد کالای کارمندان در ماه مبارک ‌رمضان به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی خبر داد. به گفته مرادی، ابلاغ اعتبار توسط دولت صورت گرفته و درخواست صدور تخصیص یارانه از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور ارسال شده است.

وی افزود: این درخواست اعتبار برای یارانه کالاها در مناسبت‌های مختلف مانند ماه مبارک رمضان، سبد کالایی کارمندان، تنظیم بازار و یارانه شیر به دامداران و تولید‌کنندگان و سایر کالاهای اساسی است.

رییس سازمان هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد: سازمان هدفمندی یارانه‌ها با توجه به ابلاغ اعتباری که شده درخواست یارانه کالاهای اساسی می‌کند و هرکدام از این یارانه‌ها به حوزه وزارتخانه تخصصی واگذار می‌شود مثلا یارانه کالاهای اساسی و سبد کالایی در حوزه وزارت بازرگانی توزیع خواهد شد. منابع یارانه از محل بودجه در اختیار سازمان هدفمندی قرار می‌گیرد و ما درخواست ارائه می‌دهیم؛ اما یارانه در وجه دستگاه اجرایی واریز می‌شود.