پیشنهاد غرب به ایران برای جنگ با عراق

رییس‌جمهور گفت: کشورهای غربی وقتی می‌خواستند صدام را ساقط کنند، به ما گفتند که شما در جنگ شرکت کنید و آنچه را که می‌خواستید در جنگ هشت ساله به دست بیاورید در این جنگ بگیرید که ما قبول نکردیم. به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد که در گردهمایی بزرگ اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سخن می‌گفت، با بیان این مطلب، با اشاره به مسائل منطقه گفت: بدانید آمریکا و رژیم صهیونیستی رفتنی‌اند و این لگدپرانی‌های آخرشان است و نفس‌های آخر را می‌کشند. من به کشورهای اطراف می‌گویم که فریب نخورید. دوستی با ملت ایران به نفع همه شما است. ملت ما ملتی صادق است و حرف‌های عمومی و خصوصی‌اش یکی است. اگر کسانی بخواهند به دشمنان قسم‌خورده این ملت آویزان شوند و حرف‌های دشمنان را تکرار کنند ملت ما تا ریشه‌کنی کلی استکبار و صهیونیسم مقاومت می‌کند و ایستاده است.

وی در ادامه افزود: کشورهای استکباری به برخی کشورهای منطقه اسلحه‌های چند ده میلیارد دلاری می‌فروشند، اما ما از برخی دولت‌های منطقه می‌خواهیم که چشم‌های خود را باز کنند و ببینند چه خبر است.

رییس‌جمهور در ادامه اظهار کرد: من به کشورهای منطقه نصیحت دوستانه می‌کنم و می‌خواهم که همه سرافراز باشند و شرایط عادلانه برقرار باشد. سران یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به من می‌گفت که این کشورهای غربی از پول‌های سپرده‌گذاری شده کشورهای منطقه در بانک‌های آنها برای رفع بحران‌های خود استفاده می‌کنند.