دنیای اقتصاد- به گفته احمدی‌نژاد، هیاتی از طرف دولت مامور بررسی و مقایسه تعطیلات در ایران و سایر کشورها شد و نتیجه این بود که فقط یک کشور با ۶۵ روز تعطیلی از ایران با ۷۵ روز، تعطیلات کمتری دارد و سایر کشورها بدون استثنا بیش از ۱۰۰ روز تعطیلی دارند. رییس‌جمهور اضافه کرد: کسانی که مخالف افزایش تعطیلات هستند خودشان به لطف حضور در مسوولیت‌های دولتی از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستند و از ۳۶۵ روز سال بیش از ۱۰۰ روز آن را با استفاده از بیت‌المال در مسافرت به سر می‌برند و توجهی به این ندارند که یک کارگر که یک سال کار می‌کند هم احتیاج به یک هفته استراحت و مسافرت دارد. دفاع رییس‌جمهور از افزایش تعطیلات

احمدی نژاد: وای بر کسانی که به دولت اتهام می‌زنند

دنیای اقتصاد- نشست مشترک اعضای هیات دولت و مدیران اجرایی کشور به منظور بررسی نتایج برنامه‌های انجام شده از سوی دولت و هماهنگی درخصوص اجرای هر چه بهتر آن روز گذشته با حضور رییس‌جمهور آغاز شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست که مشاوران و معاونان رییس‌جمهور، ‌وزرا، استانداران و مسوولان ارشد دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور حضور داشتند، رییس جمهور به منتقدان اغلب برنامه‌های دولت پاسخ داد و بار دیگر از عملکرد دولتش دفاع کرد.

برنامه ایجاد دو و نیم میلیون شغل، افزایش تعطیلات رسمی و نحوه اعلام آمار اقتصادی از جمله محورهای مهم دفاعیات محمود احمدی‌نژاد بود. او در سخنانش تاکید کرد که دولت بر اساس بررسی‌های دقیق اعلام کرده که دو ونیم میلیون شغل ایجاد می‌کند. او به منتقدان افزایش تعطیلی هم گفت که عده‌ای این موضوع را بهانه‌ای برای هجمه به دولت قرار داده‌اند. وی همچنین خاطرنشان کرد که مرجع اعلام آمار مرکز آمار است و گفت: «وای بر آنها که به دولت اتهام می‌زنند.»

به جای یاری، جوسازی و عوام‌فریبی می‌کنند

وی به اهتمام دولت برای ایجاد اشتغال اشاره و آن را موضوعی فرابخشی عنوان و اظهار کرد: دولت بر اساس بررسی‌های دقیق از ظرفیت‌های کشور، اعلام کرد که در سال جاری باید ۵/۲ میلیون شغل ایجاد شود اما عده‌ای به جای آنکه دولت را در این موضوع یاری کنند، با طرح مباحثی به دنبال جوسازی و عوام‌فریبی هستند.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه در صنایع کوچک، قالی بافی، خدمات، کشاورزی و دامداری فرصت‌های بی‌شماری برای ایجاد اشتغال کم هزینه‌تر وجود دارد، تصریح کرد: عده‌ای بی‌اطلاع چنین ادعا می‌کنند که منابع کافی برای ایجاد ۵/۲ میلیون شغل در کشور وجود ندارد اما به صراحت باید اعلام کرد که منابع به اندازه کافی وجود دارد و علاوه بر صندوق توسعه ملی، راهکارهای مناسبی در قانون بودجه برای تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌ها در نظر گرفته شده است و از سوی دیگر به همان مقداری که در دولت جلوی دست‌اندازی‌ها و دزدی‌ها گرفته شده، منابع برای کار افزایش یافته است.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: متاسفانه شرایط به گونه‌ای است که اگر کسی برای رضای خدا در خدمت مفید و موثر باشد، مخالف و دشمن پیدا می‌کند، عده‌ای که شادی مردم را برنمی‌تابند و از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ناراحت هستند هر روز شایعاتی منتشر می‌کنند مبنی بر اینکه بالاخره پرداخت یارانه‌ها قطع خواهد شد.

دفاع از افزایش تعطیلی‌ها

وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح برخی انتقادات از دولت درباره فراوانی تعطیلات در کشور اشاره و اظهار کرد: هیاتی از طرف دولت مامور بررسی و مقایسه تعطیلات در ایران و سایر کشورها شد و نتیجه این بود که فقط یک کشور با ۶۵ روز تعطیلی از ایران با ۷۵ روز، تعطیلات کمتری دارد و سایر کشورها بدون استثنا بیش از ۱۰۰ روز تعطیلی دارند و جالب اینکه کشورهایی که بالاترین تولید ناخالص داخلی را دارند، بیش از ۱۲۵ روز در سال تعطیلی دارند.

رییس‌جمهور اضافه کرد: وقتی دولت بنا به شرایطی یک روز در کشور را تعطیل اعلام می‌کند برخی تمام بودجه کشور در بخش‌های مختلف را جمع کرده و تقسیم بر ۳۶۵ روز می‌کنند و فریاد برمی‌آورند که فلان قدر خسارت به اقتصاد کشور وارد شد و آن را بهانه‌ای برای هجمه به دولت قرار می‌دهند.

احمدی‌نژاد گفت: البته کسانی که این انتقادات را وارد می‌کنند خودشان به لطف حضور در مسوولیت‌های دولتی از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستند و از ۳۶۵ روز سال بیش از ۱۰۰ روز آن را با استفاده از بیت‌المال در مسافرت به سر می‌برند و توجهی به این ندارند که یک کارگر که یک سال کار می‌کند هم احتیاج به یک هفته استراحت و مسافرت دارد.

وای بر آنها که اتهام می‌زنند

وی همچنین انتقاداتی که در ایام اخیر علیه دولت مطرح شده مبنی بر اینکه بانک مرکزی به دستور رییس‌جمهور آمار اقتصادی را اعلام نمی‌کند، مورد اشاره قرار داد و گفت: کسانی که خودشان قانون ۵ ساله پنجم را نوشته‌اند ظاهراً فراموش کرده‌اند که در این قانون تصویب کرده‌اند که تنها مرجع رسمی اعلام آمار در کشور، مرکز آمار باشد و اگر این نکته را از یاد برده‌اند که وای بر آنها و اگر هم یادشان هست و چنین اتهاماتی علیه دولت مطرح می‌کنند باز هم وای بر آنها.

احمدی‌نژاد اظهار کرد: هرگز نباید اجازه داد که عده‌ای بدون آنکه دغدغه مردم و مملکت را داشته باشند برای دولت نسخه بپیچند که چه‌کار بکند و چه کار نکند؛ این افراد نه تنها به فکر کشور نیستند بلکه به فکر خودشان هم نیستند. رییس‌جمهور از مسوولان اجرایی کشور خواست با ارائه گزارش‌های دقیق، صحیح و مستمر از فعالیت‌ها و اقدامات کم‌نظیر دولت در پیشرفت و آبادانی کشور اجازه ندهند عده‌ای فضای جامعه را به سوی مسائل بی‌ارزش سوق دهند و تصریح کرد: باید فضای کشور فضای کار باشد.

مگر من رییس جمهور انتخاب می‌کنم؟

احمدی‌نژاد با اشاره به جلسه سال گذشته هیات دولت با مسوولان اجرایی کشور و دعوت وی از یکی از همکارانش برای حضور در جایگاه هیات رییسه جلسه خاطرنشان کرد: برخی بلافاصله گفتند که احمدی‌نژاد می‌خواهد فلانی رییس جمهور بعدی باشد اما مگر انتخاب رییس جمهور بر عهده بنده است؟ رییس جمهور را ملت تعیین می‌کند و بنده نیز مثل همه یک رای دارم، ما همواره خود را مدیون تاریخ ملت ایران، آرمان‌های بلند امام راحل و شهدا می‌دانیم.

احمدی‌نژاد در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: طی ۱۵ سال قبل از دولت نهم در مجموع ۳ هزار میلیارد تومان واگذاری از سوی مسوولین وقت صورت گرفت اما در ۵ سال اخیر ۸۰ هزار میلیارد تومان بدون کوچک‌ترین مشکلی واگذاری صورت گرفته است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه از سال ۸۴ تا به امروز بیش از ۳۰ عنوان کار بزرگ در کشور اجرایی و عملیاتی شده است، گفت: در سال ۸۴ وزارت نیرو، تولید برق کشور را با ۳۸ هزار مگاوات ظرفیت تحویل گرفت اما در حال حاضر ۶۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق در کشور تولید می‌شود. در بخش سیمان نیز سال ۸۴ ظرفیت تولید سیمان کشور ۳۲ میلیون تن بود اما امروز با همت و تلاش مدیران اجرایی تولید سیمان کشور از ۷۴ میلیون تن عبور کرده است.

ماموریت دعوت به امام زمان

احمدی‌نژاد با تاکید به اینکه مهم‌ترین موضوع از ابتدای خلقت تا به امروز برقراری ارتباط انسان‌ها با انسان کامل زمان خودشان بوده است، گفت: جمهوری اسلامی اساسا برای دعوت بشریت به امام عصر(عج) به عنوان انسان کامل تشکیل شد و اگر این ماموریت از جمهوری اسلامی گرفته شود، دیگر چیزی از آن باقی نخواهد ماند. احمدی‌نژاد کانون اصلی دشمنی شیطان را ایجاد فاصله بین مردم و امام زمان (عج) دانست و تصریح کرد: شیطان به دنبال آن است تا اجازه ندهد اسم امام عصر(عج) به عنوان انسان کامل به ذهن کسی خطور کند.

همکاری صمیمانه با هیات حل اختلاف

رییس‌جمهور در این نشست همچنین از تشکیل هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا به دستور مقام معظم رهبری تقدیر و از همکاری همه جانبه دولت با این هیات خبر داد.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اهتمام ویژه دولت بر رعایت قوانین و قواعد کشور با قدردانی از ابتکار عمل مقام معظم رهبری در تشکیل هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا اظهار کرد: دولت صمیمانه و با همه وجود با این هیات همکاری کرده و هر تصمیمی را که از سوی هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا اتخاذ شود، اجرا خواهد کرد.