علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جمهوری اسلامی تا کنون گام‌های مهمی را در راستای ایجاد شفافیت در فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود برداشته است، روس‌ها طبق طرح گام به گام باید در گام بعدی به آمریکا در راستای حذف تحریم‌ها علیه ایران فشار آورند. بروجردی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به طرح گام به گام روسیه برای حل مساله هسته‌ای ایران استدلال کرد: با توجه به گام‌های برداشته شده از طرف جمهوری اسلامی ایران در راستای شفاف سازی پرونده هسته‌ای در قالب مدالیته و بسته‌های پیشنهادی، روس‌ها اگر بر اساس واقعیت عمل کنند، باید گام بعدی خود را فشار بر آمریکا در راستای حذف تحریم‌ها علیه ایران قرار دهند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس اصل مذاکره با روسیه به عنوان یک عضو دائم شورای امنیت را حائز اهمیت خواند و اظهار کرد: آمریکا با بهانه‌جویی‌هایش علاقه‌مند نیست که برای پرونده هسته‌ای ایران نقطه پایانی وجود داشته باشد تا از این مساله به عنوان اهرم فشاری دائمی استفاده کند.

رییس کمیسیون امنیت ملی با ارزیابی مثبت از سفر دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه به ایران گفت: گام روس‌ها در سفر دبیر شورای امنیت این کشور به ایران و دعوت از صالحی برای سفر به روسیه بسیار حائز اهمیت است.

وی اعلام کرد: ایران اصل مذاکره با یک عضو دائم شورای امنیت به‌ویژه روسیه که همسایه جمهوری اسلامی نیز هست را فارغ از نتایج آن مثبت ارزیابی می‌کند. بر اساس این گزارش، نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه دوشنبه و سه شنبه در تهران با مقامات ایرانی مذاکره کرد. همچنین علی‌اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران روز چهارشنبه در مسکو با سرگئی لاوروف همتای روسی خود درباره مهمترین مسایل دوجانبه و بین‌المللی و از جمله طرح گام به گام روسیه برای احیای مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ به گفت‌وگو نشست.