حسرت ریاست‌جمهوری را به‌گور خواهید برد

عکس: ایرنا

خطیب نماز جمعه تهران گفت: یک عده‌ الان در این فکرند که به هر قیمتی برای ریاست‌جمهوری رای جمع کنند. پول بی‌حساب‌ و کتاب خرج می‌کنند و بی‌دینان و بی‌حجابان را جذب می‌کنند، اینها به دنبال جذب رای آنها هستند، اما این حسرت را به گور خواهند برد. به گزارش ایسنا، آیت‌الله جنتی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران به اوضاع داخلی کشور اشاره کرد و گفت: بعضی مسائل زشت به وجود آمده است، که من تعجب می‌کنم. مگر قدرت چقدر ارزش دارد که آدم همه چیز را برای آن فدا کند؟ عده‌ای الان در فکرند به هر قیمتی برای انتخابات ریاست‌جمهوری رای جمع کنند، پول بی‌حساب و کتاب، روابط و جا انداختن‌های بی‌حساب و کتاب دارند. بعد به دنبال جذب بی‌دین‌ها، بی‌حجاب‌ها، بی‌بند و بارها، ملی‌هایی که اسلامی نیستند می‌روند که به آنها رای بدهند. برای چه؟ اینکه در ریاست‌جمهوری رای بیاورند؟ شما این حسرت را به گور می‌برید. من این را به شما می‌گویم.

وی افزود: شما ممکن است چهار تا آدم هرزه و بی‌دین را جذب کنید، اما قشر عظیم و متدینی را که ۹ دی و ۲۲ بهمن را درست کردند، از دست می‌دهید. جنتی تصریح کرد: آنها این اشتباهات را می‌کنند، اما عطش قدرت آدم را دیوانه می‌کند.

تشکر از عملیات سپاه علیه پژاک

وی همچنین با تشکر از عملیات اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابله با گروهک پژاک گفت: سپاه با عملیاتی که انجام داد، گروهک پژاک را ریشه‌کن کردند، با فعالیت‌های این گروهک در آن منطقه ناامنی ایجاد شده بود و مردم آرامش نداشتند و اینها آمدند و با دادن شهید توانستند، اینجا را پاک کنند و امنیت را به مردم شریف این منطقه برگردانند.

جنتی در ادامه به سالروز کودتای ۲۸ مرداد اشاره کرد و گفت: ۲۸ مرداد یک روز ننگین در تاریخ این مملکت است، بعد از اینکه آیت‌الله کاشانی این مرد مقاومت و الهی و محبوب قلوب مردم با آن سختی‌ها از تبعیدگاه به کشور بازگشت، مردم به او اظهار علاقه کردند و حرکتی ضد رژیم راه انداخت و توانست مصدق را نخست‌وزیر کند. وی ادامه داد: این مرد قدر آیت‌الله کاشانی را ندانست و مغرور قدرت خودش شد و فکر کرد که نیازی به آیت‌الله و عالم نیست و طرح جدایی دین از سیاست را پیاده کرد. مردم هم از او بریدند و کار به جایی رسید که مقدمات کودتا به وجود آمد و با کودتایی ننگین بار دیگر شاه برگشت و یک حکومت جبار و دیکتاتور برای سال‌های سال در این کشور حاکم شد. خیانتی به ملت شریف مملکت کردند، خدا ان‌شاءالله آنها را لعنت کند و روح آیت‌الله کاشانی را غریق رحمت کند.

تظاهرات اعتراضی در انگلیس و اسرائیل

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به حوادث انگلستان گفت: در انگلستان مساله تبعیض است، چرا یک سیاه‌پوست به جرم سیاه بودن کشته می‌شود؟ و چرا یک عده باید آنقدر داشته باشند که نتوانند بشمارند و یک عده گرسنه باشند و نتوانند شب راحت بخوابند؟ این عقده‌ها گشوده شده و می‌شود و زخم‌های کهنه باز می‌شود و قابل مهار نیست، آمریکا خیال نکند که با فرستادن لشکر می‌تواند به آنها کمک کند. این موجی که برخاسته است تا نابودی جباران تاریخ در غرب و آمریکا ادامه خواهد داشت. جنتی همچنین با اشاره به تظاهرات‌های اعتراضی اخیر در اسرائیل نیز گفت: در اسرائیل پیش‌تر این حرف‌ها نبود، ظاهرا طوری راضی شده بودند که کسی دم نمی‌زد و کسی نمی‌شنید که کسی علیه رژیم شعار بدهد، اما حالا این کار شده است و این ادامه دارد. وی افزود: ما باید منتظر آن روزی باشیم که این حرکت‌ها مقدمه آن روز است، حرکت‌ها ضد ظلم و زور و در راستای عدالت‌خواهی است و مردم با تمام وجود اعلام می‌کنند که امام عادل و عدالت می‌خواهیم و آن عدالت مطلقی که حرف ندارد و قابل شک و شبهه نیست عدالتی است که توسط امام عصر(عج) به وجود می‌آید. ما هم امیدواریم باشیم که آن روز را به چشم ببینیم.

جنتی همچنین با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به کشور گفت: آنها پس از تحمل شکنجه‌های جسمی و روحی و در مقابل استقامت چشمگیر که شگفتی ماموران بعثی را به همراه داشت به کشور بازگشتند، آنها زندان‌ها را به عبادتگاه تبدیل کرده بودند، آفرین به آنان و دیدید که مردم هم از آنها استقبال شایانی کردند.

وی در پایان با اشاره به وضعیت ناگوار مردم در سومالی گفت: منظره‌هایی آدم می‌بیند که نمی‌تواند تحمل کند، چشم‌هایی که می‌گویند من گرسنه‌ام و نمی‌توانم بخوابم. آنجا هر هشت ثانیه یک کودک می‌میرد و انواع بیماری‌ها هم می‌آید. حکومت روزی هم برای کمک به سومالی‌ها اعلام کرده است، خداوند به هر کسی که در این راه قدمی بر می‌دارد و فعالیت می‌کند، خیر بدهد. خدایا جبارانی را که این صحنه‌ها را می‌بینند و کمک نمی‌کنند، به خاک مذلت بنشان!