دنیای اقتصاد- در حالی که اختلافات میان کمیته ۸+۷ با جبهه پایداری به اتمام نرسیده است و هنوز آنها حاضر به حضور در جلسات این کمیته نمی‌شوند، آیت‌الله مهدوی‌کنی با ابراز امیدواری نسبت به حضور نماینده این جبهه در کمیته ۸+۷ می‌گوید: ان‌شاءالله می‌آیند. ما امیدواریم و ناامید نیستیم. در عین حال غلامحسین الهام از اعضای موسس جبهه پایداری معتقد است که ساکتین در فتنه برای فرار از پاسخگویی جبهه پایداری را متهم می‌کنند و حضور نماینده علی لاریجانی در ۸+۷ مصداق دخالت قوا در انتخابات می‌داند. همچنین، اصغر زارعی دیگر عضو جبهه پایداری مدعی شده است که تاکنون رسما از جبهه پایداری برای حضور در جلسات ۸+۷ دعوت نشده است. این در حالی است که به گفته محمدرضا باهنر یکی از اعضای کمیته ۸ نفره اصولگرایان، احتمال دستیابی به وحدت، تنها به روش ۸+۷ میسر است، اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود و مرتضی آقاتهرانی از اعضای جبهه پایداری درباره پیوستن این جبهه به کمیته ۸+۷ می‌گوید: ما منتظر اظهار نظر آقا در این خصوص هستیم و بعد از آن مواضع خود را اعلام می‌کنیم. با این حال تاکنون پروسه وحدت اصولگرایان با بالا گرفتن تنش رسانه‌ای میان اعضای جبهه پایداری و کمیته ۸+۷ در بن‌بست قرار گرفته است و هنوز دود سفید از دودکش اردوگاه اصولگرایان به بالا نیامده است.

الهام: جبهه پایداری را متهم می‌کنند

غلامحسین الهام عضو موسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی ایران در گفت‌وگو با فارس، به اتهام وابستگی جبهه پایداری به دولت پاسخ گفت. وی درخصوص اظهارات اخیر لاریجانی که جبهه پایداری را منسوب به دولت کرده است، گفت: این حرف یک مبنا دارد که ما روی آن حرف داریم و آن اینکه احمدی‌نژاد «اخ» است. اینها یک مشکل بنیادی با احمدی‌نژاد دارند و به همین خاطر می‌خواهند این جبهه را با آن مبنا تخطئه کنند. وی ادامه داد: کسانی که این حرف را می‌زنند افرادی هستند که از بغض احمدی‌نژاد از مسوولیت خطیرشان نسبت به نظام غفلت کردند و در فتنه ۸۸ یک تخلف بزرگ و غفلت تاریخی را در کارنامه سیاسی خود به جا گذاشتند.

عضو موسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی یادآور شد: کسانی که در فتنه ۸۸ سکوت کردند برای فرار از پاسخگویی به همین ادبیات تمسک می‌کنند که این بدترین شیوه از پاسخگویی یک شخصیت سیاسی است در حالی که یک شخصیت سیاسی باید پاسخگوی رفتار سیاسی‌اش در برهه‌های حساس زمانی باشد. الهام در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به گفته‌هایتان آیا شما حضور نماینده لاریجانی در کمیته ۸+۷ را دخالت در انتخابات می‌دانید؟ خاطرنشان کرد: حضور نماینده لاریجانی در کمیته ۸+۷ را مشمول این تذکر مقام معظم رهبری می‌دانیم و پاسخ این را دریافت نکردیم.

آقا تهرانی: منتظر نظر آقا هستیم

مرتضی آقاتهرانی هم در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت جبهه پایداری انقلاب اسلامی و مواضع آن چیست؟ اظهار کرد: ما منتظر اظهار نظر آقا در این خصوص هستیم و بعد از آن مواضع خود را اعلام می‌کنیم. به گزارش ایلنا؛ وی در پاسخ به این سوال که با اصرار جبهه پایداری مبنی بر ورود یک نماینده به کمیته هفت نفره شائبه‌هایی مبنی بر اینکه جبهه پایداری ریش سفیدی جریان‌های اصولگرا را قبول ندارد، ایجاد شده نظر شما در این خصوص چیست؟ گفت: ما احترام حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی و دوستان را سفت داریم و هیچ‌کس را هم با حاج آقا مقایسه نمی‌کنیم.