سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیروز با نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه و هنگ جیانگ جو وزیر امنیت عمومی چین به طور جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش ایسنا، در حاشیه اجلاس امنیتی یکاترینبورگ روسیه که با حضور مقام‌های امنیت بین‌الملل ۶۰ کشور جهان تشکیل شده است، نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه در یک صبحانه کاری با سعید جلیلی دبیر شورای امنیت ملی کشورمان ملاقات و آخرین

موضوع‌های مورد علاقه دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار داد.

توافق برای تنظیم پروتکل همکاری‌های دو شورای امنیت ایران و روسیه، توسعه همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه در موضوع‌های راهبردی برای مقابله با تهدیدهای مشترک و استفاده مناسب از فرصت‌ها از محورهای اساسی این گفت‌وگو بود.

در این ملاقات دو طرف بر ادامه گفت‌وگوها و رایزنی‌ها به صورت دوره‌ای تاکید کردند.

این دومین گفت‌وگوی دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و شورای امنیت فدراسیون روسیه طی دو ماه اخیر است.

دیدار با وزیر امنیت چین

جلیلی همچنین با هنگ جیانگ جو عضو شورای دولتی و وزیر امنیت عمومی چین در حاشیه نشست مقامات عالی‌رتبه امنیتی در یکاترینبورگ روسیه دیدار و درباره همکاری‌های امنیتی دوجانبه و آخرین تحولات منطقه رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس در این دیدار دو طرف بر تعمیق همکاری‌های امنیتی نهادهای ذی‌ربط دو کشور برای مقابله با تهدیدهای امنیتی مشترک و همچنین بر ضرورت شکل‌گیری هسته‌ همکاری‌های امنیتی با مشارکت کشورهای حوزه سازمان همکاری‌ شانگهای برای مقابله با تهدیدهای امنیتی مشترک تاکید کردند.