تحریم‌های اروپا جنگ روانی است

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه در آستانه برگزاری نشست برگزاری وزیران خارجه اتحادیه اروپا در روز پنج‌شنبه به منظور بررسی پیشنهاد فرانسه برای تحریم نفتی و بانکی ایران، تحریم‌های احتمالی این اتحادیه علیه کشورمان را جنگ روانی و تبلیغاتی خواند.

مهمانپرست در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر دراین باره گفت: کشورهای اروپایی که حرف از تحریم می‌زنند اکثرا روابط ناچیز اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران داشته یا حتی همکاری بانکی با ایران نداشته‌اند، بنابراین این موضوعات بیشتر در قالب یک جنگ روانی و تبلیغاتی مطرح می‌شود. وی درباره برنامه‌های جدید اتحادیه اروپا در خصوص تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: ملت ایران ۳۲ سال است که تحت تحریم برخی کشورهای غربی است و به همین خاطر با تحریم آشنا است و می‌داند به چه صورت مسیر خودش را با قدرت دنبال کند بدون اینکه این مسائل بر پیشرفت‌های روزافزون کشورمان در زمینه‌های مختلف تاثیرگذار باشد.

وی افزود: کشورهای اروپایی که حرف از تحریم ایران می‌زنند، کشورهایی هستند که اکثرا روابط ناچیز اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران داشته یا اینکه اصلا همکاری بانکی با ایران نداشته‌اند.

مهمانپرست با اشاره به بی‌اثر بودن تحریم‌ها در قبال ایران تاکید کرد: این موضوعات بیشتر در قالب یک جنگ روانی و تبلیغاتی از سوی کشورهای غربی مطرح می‌شود.

دلیل سفر صالحی به عربستان

سخنگوی وزارت خارجه همچنین درخصوص دلیل سفر علی‌اکبر صالحی، وزیرخارجه به عربستان گفت: سفر صالحی به جده یک سفر رسمی دوجانبه به این کشور نیست و تنها به منظور شرکت در اجلاس کنفرانس اسلامی است.

وی همچنین افزود: چون محل استقرار سازمان کنفرانس اسلامی سابق که به عنوان سازمان همکاری‌های اسلامی نام گرفته در جده است، صالحی به این کشور سفر کرده است.

مهمانپرست در خصوص موضوع این اجلاس گفت: اجلاس سازمان همکاری‌های اسلامی با موضوع بررسی تحولات سوریه و اتفاقاتی که در این کشور جریان دارد، برگزار می‌شود.