عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب گفت: نمی‌توانیم چشم بسته فردی را کاندیدا کنیم، به این امید که شاید او هم مانند خاتمی، دوم خرداد دیگری را به وجود بیاورد. ما مجبوریم که بر اساس عقل، تجربیات و تحلیل‌‏هایی که داریم، تصمیم‌‏گیری کنیم. به گزارش ایلنا، بهزاد نبوی در پایان جلسه‌‏ای که به مناسبت بزرگداشت سالگرد شهادت رجایی و باهنر در محل دفتر مرکزی این حزب برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری کاندیدایی دارند یا نه؟ گفت: این گروه‌‏ها تا به حال خاتمی را نه تنها مناسب‌‏ترین، بلکه تنها کاندیدایی دانسته‌‏اند که در شرایط فعلی، امکان پیروزی دارد.

عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با انتقاد از برخی اظهار نظرها گفت: برخی دوستان می‌‏گویند مگر در سال ۷۶ که خاتمی کاندیدا شد، کسی باورش می‌‏شد ایشان رای بیاورد؟ اکنون نیز ممکن است این واقعه تکرار شود. من هم قبول دارم که تا یکی، دو ماه قبل از دوم خرداد هیچ ‌‏کس باورش نمی‌‏شد که خاتمی ۲۰میلیون رای بیاورد. همچنین قبول دارم که امکان تکرار آن واقعه محال نیست، ولی همان‌‏گونه که آن واقعه آن روز هم قابل پیش‌‏بینی نبود، اکنون هم ما نمی‌‏توانیم براساس امر غیر قابل پیش‌‏بینی و بر مبنای تصادفات و احتمالات عمل کنیم. ما نمی‌‏توانیم چشم بسته یک فردی را کاندیدا کنیم به این امید که شاید او هم مانند خاتمی، دوم خردادی دیگر به وجود بیاورد. ما مجبوریم که بر اساس عقل، تجربیات و تحلیل‌‏هایی که داریم، تصمیم‌‏گیری کنیم.

وی با اشاره به اسامی عارف، نجفی، مهرعلیزاده، کروبی و غیره که کاندیداهای مطرح شده در بین اصلاح‌‏طلبان هستند و با ابراز احترام نسبت به همه آنها، خاطر نشان کرد: اگر فرض کنیم که خاتمی در مقابل احمدی‌‏نژاد شکست بخورد، در آن شرایط بعید است افراد مذکور رای‌‏آور باشند.

نبوی وضعیت امکان رای‌‏آوری کاندیداهای بالقوه جناح مقابل را نیز در برابر احمدی‌‏نژاد، در حال حاضر مناسب ارزیابی نکرد و اظهار داشت: جناح راست سنتی و محافظه‌کاران، امروز شاید بیش از ما می خواهند فرد دیگری غیر از احمدی‌نژاد، رییس‌‏جمهور شود، ولی در واقع، آنها هم کسی را ندارند.

وی با اشاره به سفرهای استانی احمدی‌‏نژاد و ارتباط وی با مردم محروم در شهرستان‌‏ها اظهار داشت: بی‌‏دلیل نیست که مشارکت و سازمان مجاهدین می‌گویند که اگر بخواهیم در انتخابات پیروز شویم، تنها کسی که می‌‏تواند این امکان را به ما بدهد، خاتمی است.

نبوی در ادامه رد صلاحیت خاتمی را منتفی دانست که هزینه زیادی دارد و طرح این موضوع را ناشی از نگرانی جناح رقیب نسبت به امکان رای‌‏آوری خاتمی ارزیابی کرد.

وی در مورد اجرای پروژه‌‏هایی که بر رد صلاحیت خاتمی تاکید دارند، گفت: اینها فقط برای این است که خاتمی را از آمدن منصرف کنند و عاقلانه نیست که روزنامه‌‏ای ۱۰ ماه قبل از انتخابات بنویسد «اگر خاتمی بیاید، شورای نگهبان رد صلاحیتش می‌‏کند». عقل حکم می‌‏کند که آنها صبر کنند تا خاتمی بیاید و آن‌‏گاه اگر توانستند وی را رد صلاحیت کنند و کمترین هزینه را بپردازند.

نبوی درباره موضوع کاندیداتوری عبدا... نوری نیز گفت: ما نسبت به ایشان ارادت داریم و چنان که آقای خاتمی کاندیدا نشوند و ایشان برای کاندیداتوری بیایند، امکان دارد از وی حمایت کنیم، اما از کسانی که عبدا... نوری را امروز و در شرایطی که هنوز وضعیت نامزدی خاتمی مشخص نیست، مطرح می‌کنند، سوال داریم که بر اساس کدام دلایل و نظرسنجی‌‏ها رای‌‏آوری وی را قطعی سنجیده‌‏اید و اگر معتقد باشید که خاتمی ردصلاحیت می‌‏شود، آیا در این صورت، عبدا... نوری ردصلاحیت نخواهد شد؟ وی برخی مطرح کنندگان امروز عبدا... نوری را بخشی از تحریمیون گذشته عنوان کرد و افزود: آنها خودشان هم به خوبی می‌‏دانند که اگر شرایط فعلی حاکم باشد، نوری نمی‌تواند در صحنه انتخابات حاضر شود. بنابراین همه دلایل به ما حکم می‌‏کند که خاتمی را مناسب‌‏ترین نامزد بدانیم.