دنیای اقتصاد- در شرایطی که سران مجلس از جمله محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس، از طرح استیضاح وزیر کشور دفاع کرده‌اند، همزمان علی کردان، وزیر کشور واکنش نشان داده و اعلام کرده است که استعفا در قاموس او جایی ندارد. علی کردان این اظهارنظر را پس از آن بیان کرد که تعدادی از نمایندگان به او توصیه کردند پیش از آنکه طرح استیضاحش در مجلس مطرح شود، از مقام خود کناره‌گیری کند که نظام هزینه کمتری بپردازد. اما علی کردان با رد این درخواست‌ها و با تاکید بر اینکه استعفا یا استیضاحش به ضرر نظام است، در عین حال تاکید کرد که اهل استعفا دادن نیست. کردان چندی پیش هم تاکید کرده بود هرگز از مقام خود استعفا نخواهد داد. علی کردان وزیر کشور به خاطر عدم صداقت و ارائه مدرک جعلی دکترای دانشگاه آکسفورد از سوی مجلس استیضاح شده است. طرح استیضاح صبح روز سه‌شنبه هفته جاری در مجلس به بحث گذاشته خواهد شد. تعدادی از نمایندگان خواستار استعفای کردان تا روز سه‌شنبه هستند. اما محمود احمدی‌نژاد از وزیر کشور دفاع کرده و اعلام داشته که در مجلس به دفاع از او بر خواهد خاست. به این ترتیب علی کردان در گفت‌گو با خبرگزاری فارس در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا قصد دارید از سمت خود استعفا دهید یا خیر؟ گفت: در قاموس من به عنوان خادم نظام جمهوری اسلامی استعفا معنی ندارد. کردان همچنین با تشکر از نمایندگان مجلس که به هنگام معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی کشور به وی رای اعتماد داده‌اند، گفت: برای پاسخگویی به رای اعتمادی که نمایندگان به من داده‌اند، با قدرت و قاطعیت به انجام وظایف خود مشغول هستم.

وی در ادامه تاکید کرد: من مشروعیت خود را در این سمت از رای اعتماد نمایندگان مردم می‌دانم و از آنها تشکر می‌کنم و اگر نمایندگان مردم رای اعتماد خود را از من سلب کنند، باز هم به عنوان یک سرباز کوچک همچنان سپاسگزار آنها خواهم بود.

وزیر کشور اظهار کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران مجددا جاروکشی یک ساختمان را به من بدهد، آن را برای خود افتخاری می‌دانم و همچنان در خدمت به نظام ادامه می‌دهم.

کردان در پایان با بیان اینکه در قاموس من استعفا جایی ندارد، گفت: برای استعفا حجت شرعی ندارم و بنده در هر شرایطی خادم انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی خواهم بود.

وزیر کشور اما در شرایطی تاکید دارد که استعفا نخواهد کرد و برای دفاع از خود سه‌شنبه هفته جاری و با پشتیبانی احمدی‌نژاد به بهارستان خواهد رفت که به گفته نایب‌رییس مجلس، مدیریت استیضاح کردان در دست مدافعان اصلی دولت است. محمدحسن ابوترابی ‌فرد در حاشیه همایش رهپویان انقلاب اسلامی و در جمع خبرنگاران گفت: من هم با سایر نمایندگان در مورد استیضاح کردان نگاه مشترک دارم. باتوجه به مجموعه مسائل، مصلحت نظام و حفظ اصول و شاخص‌های انقلاب اسلامی اقتضا می‌کند که استیضاح رای مثبت داشته باشد.