گزارش فیلم‌های آخر هفته - ۱۶ آبان ۸۷

فیلم سینمایی «خرس» به کارگردانی ژان ژاک آنو امشب ساعت ۲۲ در برنامه سینما یک به نمایش در‌می‌آید. این فیلم داستان یک توله‌خرس یتیم است که در تلاش برای یافتن یک حامی تازه با خرسی بزرگ زخمی برخورد می‌کند. خرس بزرگ ابتدا او را نمی‌پذیرد. شکارچی‌ها با سگ دنبال خرس می‌آیند و توله‌خرس به دام می‌افتد.

مجموعه تلویزیونی و افسانه‌ای علمی «سقوط پنهان» در قالب دو فیلم امروز و فردا از شبکه دو پخش می‌شود. «سقوط پنهان ۱» امشب ساعت ۲۳:۴۵ و قسمت دوم آن جمعه ۱۷ آبان ماه ساعت ۱۷:۴۵ از شبکه دو پخش می‌شود.

فیلم تلویزیونی «جزیره اسرارآمیز» ساخته راسل مالکاهی محصول ۲۰۰۵ آمریکا امشب ساعت ۲۰:۱۵ از شبکه سه پخش می‌شود. این فیلم بر اساس رمان ژول ورن ساخته شده و درباره چند آمریکایی است که در بحبوحه جنگ داخلی با یک بالن فرار می‌کنند و اتفاقی در جزیره‌ای مرموز فرود می‌آیند که محل زندگی کاپیتان نمو است.

کایل مک‌لاکان، دانیل کالورت، گابریل انوار و پاتریک استیوارت در فیلم ۱۷۲ دقیقه‌ای «جزیره اسرارآمیز» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «دل و دشنه» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی فردا شب ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه سه پخش می‌شود.

فیلم سینمایی «جری» فردا شب ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار پخش می‌شود. گاس ون سنت این فیلم را سال ۲۰۰۲ بر مبنای فیلمنامه خودش مقابل دوربین برد و مت دیمن و کیسی افلک در آن بازی می‌کنند. داستان درباره دو دوست است که نام هر دو آنها جری است. دوستی این دو مرد جوان زمانی مورد آزمون قرار می‌گیرد که بدون آب و غذا در صحرا همراه می‌شوند.

این فیلم ۱۰۳ دقیقه‌ای اولین بار در جشنواره ساندنس به نمایش درآمد. ون سنت فیلم‌های «آیداهو خصوصی من»، «ویل هانتینگ خوب» و «در جست‌وجوی فورستر» را ساخته و سال ۱۹۹۸ برای «ویل هانتینگ خوب» نامزد اسکار بهترین کارگردانی شد. او سال ۲۰۰۳ با «فیل» نخل طلا و جایزه بهترین کارگردانی کن را برد. ون سنت «میلک» با بازی شان پن را آماده نمایش دارد.

فیلم سینمایی «در رکاب تزار» به کارگردانی اولگ ریاسکوف محصول سال ۲۰۰۷ فردا ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه تهران پخش می‌شود. داستان این فیلم درباره جنگ بزرگ شمالی و به خصوص وقایع مربوط به نبرد پولتاوا است. دیمیتری میلر، الکساندر بوخاروف و سینا نیازوا در «در رکاب تزار» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

داستان فیلم سال ۱۷۰۹ در اروپا روی می‌دهد.