سقف جایزه جشنواره موسیقی فجر امسال ۱۵‌میلیون تومان است که به برترین گروه‌های موسیقی در بخش‌های مختلف اهدا می‌شود. ارفع اطرایی عضو هیات انتخاب بخش رقابتی موسیقی ردیف دستگاهی ایران در بیست و چهارمین جشنواره موسیقی فجر با اعلام این خبر به خبرگزاری مهر گفت: امتیازهای دیگری نیز برای گروه‌های منتخب رده‌های پایین‌تر در بخش رقابتی جشنواره قائل شده‌اند که از جمله می‌توان به اختصاص سالن رایگان در طول سال برای گروه‌ها، ورود بدون کنکور به دانشگاه‌های موسیقی برای جوان تر‌های گروه یا صدور سریع مجوز انتشار سی‌دی و آلبوم اشاره کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا امسال به گروه‌ها دستمزدی پرداخت نمی‌شود، گفت: من هم با این نگاه موافق نیستم و معتقدم که اصلا منصفانه نیست که یک گروه ۱۵‌میلیون وجه نقد دریافت کند و به یک گروه حتی یک سکه به رسم یادبود تعلق نگیرد، اما بودجه جشنواره موسیقی فجر اساسا بودجه محدودی است و قدرت پرداخت دستمزد به گروه‌های شرکت‌کننده در بخش رقابتی وجود ندارد.

اطرایی در ادامه گفت: از مجموع ۵۷ گروه متقاضی حضور در بخش رقابتی موسیقی ردیف دستگاهی بیست و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، ۴۲ گروه حذف شدند و ۱۵ گروه طی ۵ شب در سه سالن با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی افزود: به اعتقاد من سطح کیفی گروه‌های منتخب نسبت به سال‌های گذشته به مراتب بهتر است و اگر محدودیت سالن و زمان وجود نداشت حداقل ۴۰ گروه منتخب در این بخش موقعیت اجرای صحنه‌ای را پیدا می‌کردند.