وکیل جدید خانواده فرهاد اعلام کرد: دادخواست ما برای انحلال خانه فرهاد و بررسی پرونده آن، دوهفته پیش به دادگاه ارائه شد که هنوز زمانی برای بررسی آن تعیین و اعلام نشده است.

صالح نیکبخت درباره پیگیری پرونده انحلال خانه فرهاد، توضیح داد: باتوجه به اینکه با گذشت یک سال‌ونیم از انتشار فراخوان جایزه «فرهاد» هنوز خبری از برگزاری این مراسم از سوی وکیل سابق خانواده فرهاد نیست و از آنجا که پوران گلفام و مریم علوی به عنوان دو تن از شرکای این خانه موفق نشدند شریک سوم خود یعنی یحیی شریعت‌نیا را برای برگزاری این جایزه یا کناره‌گیری از آن راضی کنند، لذا قرار شد برای پیگیری این جریان اقدام به انحلال خانه فرهاد کنیم.


او ادامه داد: اقدامات قانونی این کار صورت گرفته و با توجه به آدرس شریک آنها در مجتمع قضایی عدالت در شمیران، درخواست انحلال موسسه ارائه شده است که براساس آن دادخواست ما دو هفته پیش به دادگاه ارائه و منتظر تعیین زمان برای برگزاری نخستین جلسه دادگاه هستیم. او تصریح کرد: بعد از انحلال خانه فرهاد ما اقدام به تاسیس موسسه دیگری به نام او خواهیم کرد، زیرا که هیچ یک از آثار این هنرمند به کسی منتقل نشده است و قرار داد استفاده دائمی و ابدی این آثار با کسی تنظیم نگردیده است.
نیکبخت در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت انتشار بدون مجوز و نام آثار این هنرمند در رسانه‌ها عنوان کرد: انتشار بدون مجوز آثار فرهاد همچنان ادامه و همسر او در نظر دارد علیه کلیه پخش‌کنندگان بدون مجوز آثار فرهاد اقدام قانونی به‌عمل آورد.
او با اشاره به نقش صدا و سیما در این زمینه و اقدامات این خانواده برای پیگیری مساله توضیح داد: این رسانه ملی، علی‌القاعده برای حفظ حقوق فرهنگی و هنری این هنرمند و خانواده او باید احترام قائل شود و از انتشار بدون مجوز و نام این آثار جلوگیری کند که با توجه به وکالتنامه‌ای که از پوران گلفام و سایر وراث فرهاد در دست دارم، قرار است با مدیران این رسانه مکاتبه کنم. وکیل خانواده فرهاد خاطرنشان کرد: از آنجا که ادعای مالکیت ورثه فرهاد برآثار فرهنگی و هنری او قانونی است و این یک واقعیت عینی و قانونی محسوب می‌شود، پس ما موفق خواهیم شد و صدا و سیما هم قطعا راضی نمی‌شود حقوق مادی و معنوی یک هنرمند را که مانند سایر حقوق او به خانواده‌اش منتقل شده، نادیده بگیرد.
نمایشگاه مرور مجموعه آثار ایرج کریمخان زند در آستانه دومین سالگرد درگذشت مجسمه‌ساز و نقاش ایرانی در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران برپا می‌شود.

این نمایشگاه پنجشنبه 30 آبان آغاز می‌شود و تلاش شده در آن با گردآوری مجسمه‌ها و نقاشی‌های این هنرمند، زندگی هنری و کاری وی مرور شود.
کریمخان زند از نظر منتقدان هنری توانست راهی نو پیش روی مجسمه‌سازی ایران باز کند و با خلق تیغه‌های رقصان، مجمسه‌سازی را از کاری سخت به کاری کم‌هزینه با بیشترین تصور خلاق بدل کند.
در آستانه دومین سالگشت استاد کریمخان زند نمایشگاه مرور آثار وی ساعت 16 روز 30 آبان در فرهنگسرای نیاوران برپا می‌شود و تا یازدهم آذر نیز دایر خواهد بود.
الهام پاوه‌نژاد و بهاره رهنما در نمایش «خدای کشتار» بازی می‌کنند که قرار است آذرماه امسال به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی در تالار سایه تئاتر شهر روی صحنه برود.


«خدای کشتار» را یاسمینا رضا نوشته و کاظم هژیرآزاد و بهنام تشکر دیگر بازیگران آن هستند. این نمایش داستان درگیری دو خانواده را به خاطر اختلاف میان فرزندانشان روایت می‌کند.
تاکنون 85 درصد از مجموعه عظیم تاریخی مختارنامه به کارگردانی داود میرباقری تدوین شده است.


مهدی حسینی‌وند که از خرداد 84 تدوین مجموعه را آغاز کرده، با پایان فیلمبرداری تدوین نهایی را انجام می‌‌دهد. فیلمبرداری مختارنامه زمستان امسال به پایان می‌رسد و پخش آن از سال آینده آغاز می‌شود. این مجموعه به شیوه 35 میلیمتری تولید می‌شود و در آن فریبرز عرب‌نیا، رضا کیانیان، جعفر دهقان، رضا رویگری، ژاله علو، فرهاد اصلانی، فریبا کوثری، نسرین مقانلو، داود رشیدی، پرویز پورحسینی، مهدی فخیم‌زاده، محمد صادقی، انوشیروان ارجمند و... ایفای نقش می‌کنند.مختارنامه در 40 قسمت 50 دقیقه‌ای داستان زندگی و قیام مختار ابوعبید ثقفی ملقب به ابواسحاق را روایت می‌کند. در این مجموعه سه مقطع جوانی، میانسالی و پیری مختار به تصویر کشیده می‌شود. میرباقری پیش ازاین مجموعه‌های امام علی (ع)، معصومیت از دست رفته و رعنا را کارگردانی کرده است.