اجرای سهمیه‌بندی بنزین نشان داد ملت ایران ظرفیت کارهای بزرگ را دارد.رییس‌‏جمهور یکی از وجوه ممیزه دولت نهم را انجام کار علمی و جدی ارزیابی کرد و گفت: اجرای طرح تحول اقتصادی برخلاف ادعای برخی ، تبعات سیاسی خاصی به همراه نخواهد داشت؛ چرا که ملت ایران ظرفیت انجام کارهای بزرگ را داشته و از این پس نیز خواهد داشت که اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین یکی از شواهد آن است. به گزارش ایلنا، محمود احمدی‌‌نژاد در دهمین هم اندیشی علمی ، فرهنگی و سیاسی اساتید بسیجی سراسر کشور در مشهد مقدس با اشاره به تدوین طرح تحول اقتصادی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه اقدامات صورت گرفته طی ۳۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی بی‌نظیر و نمونه است، وضع موجود شایسته شان و جایگاه انقلاب اسلامی نیست و اگر گره‌های موجود در اقتصاد کشور باز نشود، فعالیت‌‌‌های زیاد صورت گرفته تاکنون، نتیجه‌‏ای به مراتب کمتر از حد انتظار در بر خواهد داشت و بنابراین طرح تحول اقتصادی یک طرح همه‌جانبه‌است که باید به طور کامل اجرا شود تا موجب هم‌افزایی بخش‌‏های مختلف اقتصادی به سمت پیشرفت و عدالت باشد. وی با اشاره به عدم تناسب فعالیت‌‏های بانکی تصریح کرد: اگر تسهیلات بانکی که در جهت سرمایه‌‏گذاری‌‏های جدید هزینه می‌‏شود، در محل خود صورت گیرد و از هدر روی بی‌رویه منابع جلوگیری کنیم، بیکاری در ظرف ۲ تا ۳ سال مهار شده و رشد اقتصادی هم دو رقمی خواهد شد، اما با ساز و کار پیچیده کنونی منابع هدر می‌رود.

احمدی‌‌نژاد بر پیاده شدن واقعی و عملی عقود اسلامی در معاملات بانکی و تجاری کشور تاکید و با اشاره به نظام توزیع یارانه‌‏ها خاطرنشان کرد: نظام عمومی توزیع یارانه‌‏ها تجربه‌‏ای شکست خورده در سراسر جهان است و با آرمان‌‏های اصلی انقلاب اسلامی که بر پایه عدالت استوار است، در تضاد قرار دارد. امروز دهک بالای درآمدی کشور ۱۶ برابر بیشتر از دهک پایینی جامعه از یارانه‌ها برخوردار است و در این صورت نمی‌شود انتظار تحقق عدالت و اصلاح فاصله فقیر و غنی را داشت.رییس‌‌جمهور اجرای طرح تحول اقتصادی را خواست همه اساتید و متخصصان برجسته کشور دانست و افزود: معتقدیم هر گوشه‌‏ای از این طرح بر زمین بماند کل طرح را به مخاطره می‌‏اندازد و بنابراین باید تمامی بخش‌‏های پیش بینی شده اجرایی شود.

احمدی‌‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود سازمان بسیج اساتید کشور را نهادی پربار و با پشتوانه محکم برای کارهای علمی و فناوری و همچنین اداره کشور و صیانت از آرمان‌‏ها و پی‌‏گیری اهداف بلند انقلاب اسلامی دانست. وی تصریح کرد: بسیج اساتید تکیه گاه بسیار مستحکمی برای کسانی است که می‌خواهند کشور به صورت عالمانه و بر پایه ارزش‌‏های دینی و الهی اداره شود و ملت ایران به جایگاه شایسته خویش دست یابد. وی افزود: معتقدم قریب به اتفاق اساتید دانشگاه‌‏های سراسر کشور ذاتا بسیجی بوده و اعضای سازمان بسیج اساتید در واقع پرچمداران این حرکت در سطح کشور هستند و برنامه‌ریزی‌ها باید در جهت هم‌افزایی تلاش‌‏های علمی اساتید بسیجی به ثمر بنشیند و این جمعیت عظیم فکری به پشتوانه اداره کشور افزوده شود.

ایجاد آزادراه در تمام ساحل مازندران

احمدی‌نژاد همچنین روز گذشته با حضور در استان مازندران در جمع مردم ساری با اشاره به مصوبات اجرا شده و اجرا نشده در استان مازندران، گفت: ان‌شاءالله امشب مصوبات اجرا نشده در کارگروه رسیدگی می‌شود. وی در ادامه گفت: اگر من به این نتیجه برسم که کسی کوتاهی کرده با کسی تعارف نخواهم داشت. رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به فعالیت‌های انجام شده از سوی دولت در این استان گفت: در بخش بنگاه‌های زودبازده کارهای خوبی انجام شده است. همچنین بخشی از آزادسازی سواحل نیز انجام شده که ان‌شاءالله مابقی آن نیز انجام خواهد شد. وی با بیان این که پنج تا شش کارگروه را تشکیل می‌دهیم و به طور مشخص روی بحث کشاورزی، صنعت، اشتغال، آب، گاز و مسکن استان بحث می‌کنیم، افزود: ۳۵ طرح بزرگ صنعتی و معدنی در جلسه‌ فردا شب (امشب) به تصویب دولت خواهد رسید و ان‌شاءالله اجرای راه‌آهن از گرگان به رشت نیز به تصویب می‌رسد.

احمدی‌نژاد در ادامه وجود کمربندی‌ها در راه‌های این استان را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به این که استان مازندران از استان‌هایی است که سالانه باید میلیون‌ها نفر گردشگر وارد آن شود و موجبات ایجاد اشتغال را فراهم کند، این بحث باید ساماندهی شود. رییس‌جمهور گفت: ان‌شاءالله به غیر از وجود قطار این بحث را نیز تصویب می‌کنیم که یک آزادراه در تمام ساحل مازندران ایجاد شود تا سفرهای عبوری از دل زندگی مردم و راه‌بندان‌هایی که پشت پل‌ها و جاده‌ها ایجاد می‌شود، خارج شود.