نایب رییس کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس گفت: کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه روز سه‌شنبه به بررسی کلیات لایحه اصلاح قانون بودجه ۸۷ پرداخت، ولی به دلیل کلی بودن موضوع رای‌گیری به مشخص‌شدن جزییات لایحه موکول شد. محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب تصریح کرد: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه با بحث و بررسی کلیات لایحه اصلاح قانون بودجه ۸۷ بر کلی‌بودن لایحه فوق‌ اتفاق‌نظر داشته و درخواست کردند لایحه از کلیت خارج شود.

وی در ادامه با بیان این‌که نمایندگان دولت نیز تا حدودی این موضوع را پذیرفتند، افزود: علاوه بر این موضوع، انتظاراتی در کمیسیون مطرح شد، مبنی بر این‌که باید مشخص شود جابه‌جایی درخواستی از کدام محل کسر ‌شود، از این رو قرار شد تا هفته آینده جزییات لایحه مشخص سپس در خصوص کلیات و جزییات لایحه تصمیم‌گیری شود. نایب رییس کمیسیون برنامه ‌و بودجه با اشاره به کسری بودجه مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات در سال ۸۷ گفت: کسری بودجه مجلس به دلیل هزینه کل بودجه چهار ساله، در سال اول است که اکثر هزینه‌ها، هزینه‌های بومی است. وی کسری بودجه مجلس و دیوان محاسبات را به ترتیب ۲۸ و ۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: ۵/۶ میلیارد کسری بودجه دیوان به جاری و بخشی از کسری به برنامه‌های جدید اختصاص داشته است. نماینده تبریز افزود: کسری بودجه مجلس نیز عمدتا به دلیل هزینه‌هایی بود که به صورت یکجا در سال اول هزینه شد و بخشی از کسری نیز مربوط به هزینه‌های بومی است.

فرهنگی در پایان عنوان کرد: درخواست این رقم اعتبار پیشنهاد مجلس است، ولی این‌که امکان تامین آن وجود خواهد داشت یا نه باید گفت که دولت ردیفی را برای آن مشخص کرده است ولی ارقام آن کمتر از پیشنهاد مجلس است.