قائم‌مقام شهرداری منطقه ۱۵ درختکاری را یک سنت ملی‌، مذهبی در میان ایرانیان دانست و گفت‌: سنت درختکاری از آن جهت ملی است چون از پیشینیان به ما ارث رسیده و مذهبی است، چون مورد تاکید اسلام و سنت تمامی‌ائمه (ع) بوده و به ما توصیه شده که این مساله را هیچ گاه فراموش نکنیم‌.

به گزارش روابط عمومی‌شهرداری منطقه ۱۵‌، مهندس پرتویی در مراسم هفته درختکاری که از سوی حوزه امور شهری و فضای سبز منطقه صبح امروز در بوستان شاهد برگزار شد، با اشاره به اهمیت درختکاری گفت‌: پیامبر اکرم(ص) و امامان بزرگوار همواره برکاشت درخت و کشاورزی تاکید داشتند و حضرت علی‌(ع) نخلستان‌های بسیاری را در مدینه و کوفه احداث کردند و زحمات فراوانی را به منظور حفر چاه جهت آبیاری آن‌ها کشیده‌اند‌. وی یاد آور شد‌: امروزه اهمیت احداث‌، حفظ و نگهداری از فضای سبز در شهرهای بزرگ بسیار محسوس بوده و در پاکیزگی هوای شهر تاثیرگذار است‌.

در ادامه مراسم مسعودی، معاون امور شهری و فضای سبز منطقه با اشاره به آغاز طرح استقبال از بهار به اهم فعالیت‌های اداره فضای سبز منطقه در سال ۸۷ اشاره کرد و گفت‌: در سالی که طبق فرمایش‌های مقام معظم رهبری به نام سال شکوفایی و نوآوری نامگذاری شده است، فعالیت‌هایی در بخش فضای سبز در قالب احداث شش بوستان‌، مرمت و بازپیرایی ۱۱ بوستان شامل ایجاد شبکه معابر‌، شبکه روشنایی‌، شبکه آبیاری‌، کاشت فضای سبز در پهنه بوستان‌های قدیمی‌سطح محدوده در دست اجرا داشتیم‌. وی افزود‌: آموزش شهروندان در باب حفظ و نگهداری گونه‌های گیاهی‌، بازسازی و ترمیم آبنماهای سطح محدوده‌، احداث لچکی‌، رفیوژ در بزرگراه‌ها و بلوک‌های واقع در سطح محدوده و کاشت فضای سبز در آنها‌، تبدیل جنگل‌کاری‌های موجود به بوستان‌های شهری‌، نصب وسایل بازی کودکان در سطح بوستان‌ها و‌.‌.‌. از دیگر فعالیت‌های فضای سبز منطقه بوده است‌.