جریانی می‌خواهد با ایجاد جوسازی درباره انتخابات و با هدف بر هم زدن فضای روانی آن، موضوع ترورهای ساختگی و مصنوعی کاندیداها را دنبال کند. این گفته مرتضی تمدن استاندار تهران و رییس شورای تامین استان تهران است که دیروز در اولین جلسه شورای اداری استان تهران در سال ۸۸ با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از مدیران و مسوولان ادارات مختلف استان عنوان کرد. وی با بیان اینکه اخبار موثق داریم که برخی با هدف بر هم زدن فضای روانی انتخابات و ناامن جلوه دادن این فضا قصد دارند به طراحی ترورهای مصنوعی پرداخته و آگاهانه دست به ترور کاندیداها بزنند هدف از این کار را دنبال کردن پروژه مظلوم‌نمایی و القای ناامنی در فضای جامعه دانست و گفت: البته بیگانگان در این پروژه نقش اساسی دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی تاکید کرد که دستگا‌ه‌های ذی ربط با هوشیاری مراقب این گونه توطئه‌ها هستند. وی ادامه داد: به خواست خداوند فضای امنیت انتخابات را برای تمامی کاندیداها در بهترین شرایط مطلوب آن فراهم خواهیم کرد و این مطالبه جامعه و مردم از ما مدیران عرصه انتخابات است.

رییس شورای تامین استان تهران با اشاره به حجم گسترده تخریب‌ها علیه دولت عنوان کرد: ما مدیران و دست‌اندرکاران انتخابات وقت خود و بیت‌المال را صرف اینگونه حاشیه‌‌سازی‌ها نخواهیم کرد و قطعا اجازه نخواهیم داد که منابع دولتی به نفع کاندیدای خاص به کار گرفته شود و این نه در مرام رییس‌جمهور است و نه ما مدیران تن به چنین کاری خواهیم داد. تمدن، شکل‌گیری فضای مناسب و عادلانه برای همه کاندیداها را وظیفه اساسی مدیران انتخابات برشمرد و اظهار کرد: با این که این دولت از سوی برخی نامزدهای احتمالی انتخابات مورد هجمه قرار می‌گیرد، اما وظیفه قانونی ما می‌طلبد که شرایط مطلوب تبلیغات و بیان آرا و نظرات کاندیدا در جامعه را به شکل مطلوب فراهم کنیم و اجازه تعرض به ساحت هیچ کاندیدا و حقوق قانونی آنها را نخواهیم داد.

تمدن همچنین در حاشیه نشست شورای اداری این استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معتقدیم دشمنان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بیکار ننشسته‌اند و سخت نگران برگزاری انتخابات پرشور و صلابت و صحت هستند و این موضوع همواره در تمامی انتخابات سی سال گذشته نیز وجود داشته است. وی عنوان کرد: در طول برگزاری انتخابات‌ متعدد دشمنان همواره نگران آرامش فضا در عرصه حضور مردم بودند و این بار نیز برای مزاحمت مردم ایران، پروژه ترورهای تصنعی با تمرکز بر روی کاندیداها با هدف سلب کردن آرامش آنها و مخدوش کردن انتخابات را دنبال می‌کنند. تمدن از گروه‌های داخلی و دلسوزان منافع کشور خواست تا به برگزاری انتخابات سالم کمک کند.