برای نجات اقتصاد آمده‌ام

داود دانش‌جعفری، یار اصلی رضایی در انتخابات پیش‌رو، هنگام ثبت‌نام او را همراهی کرد- عکس: خبرگزاری فارس. رویداد

محسن رضایی برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد

رقیب من فقر و بیکاری است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که «به قصد نجات اقتصاد کشور وارد عرصه شده‌»، گفت: اقتصاد کشور ما به یک تغییر اساسی نیاز دارد و ما می‌خواهیم این کار را با تشکیل دولت ائتلافی انجام دهیم.

به گزارش ایسنا محسن رضایی صبح دیروز و در چهارمین روز ثبت‌نام از داوطلبان با حضور در ستاد انتخابات کشور رسما برای کاندیداتوری دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد و سپس در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی با این مضمون ‌که «طرح دولت ائتلافی شکست خورد، چرا شما پا به صحنه گذاشتید؟» گفت: این طرح شکست نخورد؛ چون دولتی که تشکیل می‌دهیم دولت ائتلافی است. قبلا من ترجیح می‌دادم دوست دیگری به صحنه بیاید، اما در هر صورت این کار انجام نشد و او موافقت نکرد. خودم گفتم ستاد دولت ائتلافی منحل شود که کسی فکر نکند از ابتدا این جریان برای این بوده که من کاندیدای انتخابات شوم. ستاد دولت ائتلافی منحل شده، اما نظریه دولت ائتلافی منحل نشده است. دوستانی که به این نظریه معتقدند هنوز سر جای خود هستند و به مرور اعلام موضع خواهند کرد و ان‌شاءا... دولت ائتلافی تشکیل خواهیم داد. وی هم چنین در ادامه گفت: بیش از ۴۰ سال است که گرانی و تورم اقتصاد ما را آزار داده و مردم ما را نگران کرده است. بیش از ۴۰ - ۳۰ سال است که بیکاری در اقتصاد ما وجود دارد و طی این سال‌ها اگرچه در دوره‌هایی عمق تورم و رکود را در حال نوسان دیده‌ایم، اما گاه کم یا بعضا افزایش یافته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بهره‌وری پایین و روبه نزول اقتصاد ایران نیز باعث شده است از رشد اقتصادی مطلوبی برخوردار نباشیم. همچنین باید گفت که ساختار اقتصادی ما دولتی است و این ساختار ما را با یک حجم بزرگ از دولت و کسری بودجه مستمر روبه‌رو کرده است و هر نوع توسعه‌ در اقتصاد با مانع اقتصاد دولتی مواجه می‌شود. رضایی با بیان این اعتقاد که «اقتصاد ایران از ریل خارج شده است» گفت: اقتصاد ما سنتی و دولتی و با مدیریت ضعیف اداره شده است. ما می‌خواهیم با کمک دوستان، نخبگان و مردم عزیز ایران اقتصاد ایران را نجات دهیم و برای این کار باید همه‌ نخبگان کشور را در امر توسعه دخیل کنیم؛ اگرچه لازم است این افراد با هم به اجماع برسند؛ البته در این مسیر مشکلات متعددی وجود دارد که ما باید با یکپارچگی در بین نخبگان و توسعه‌ ملی مشارکت ایجاد کنیم. رضایی افزود: دولت مورد نظر ما ائتلافی است برای این‌که از تمامی نخبگانی که توانایی حضور در آن را دارند استفاده می‌کند. همچنین این دولت کارآمد است، برای این‌که افراد متخصص و با تجربه و دارای توان مدیریتی در آن هستند و متعهد است برای این‌که به اصول امام(ره) و انقلاب و اندیشه‌های امام و رهبری معتقد خواهد بود.

بیادی، مشاور رضایی

محسن رضایی در ادامه با اشاره به همراهی بیادی، سخنگوی جمعیت آبادگران جوان با خود گفت: ایشان امروز حکم مشاورت برایشان صادر شده و به جمع مشاوران ما پیوسته‌اند. رضایی همچنین در پاسخ به خبرنگاری در مورد انتقاد از احمدی‌نژاد پاسخ داد: من از نقد حمایت می‌کنم و به انتقاد اعتقاد دارم، آنچه گفته‌ام واقعیت بود. گفته‌ام اگر کشوری این مسیر را ادامه بدهد به سمت پرتگاه می‌رود و در آن صورت زحماتی که آقای احمدی‌نژاد نیز کشیده از بین خواهد رفت. با در نظر گرفتن احساس خطری که کارشناسان هم اعلام کرده‌اند، باید به آن توجه کنیم و به سمت پرتگاه نرویم. من اظهار نظر و اعلام خطر کرده‌ام؛ این تخریب نیست. رضایی همچنین در مورد سخنانش در اهواز گفت: جناب آقای موسوی و آقای کروبی را سرمایه انقلاب می‌دانم و جناب آقای احمدی‌نژاد نیز جوان پرکاری است. من هیچ کدام از آن‌ها را رقیب خود نمی‌دانم، بلکه بیکاری و فقر را رقیب خود می‌دانم.

وی در پاسخ به خبرنگاری که گفت «شما با ترغیب گروه خاصی به صحنه آمده‌اید که رای آقای احمدی‌نژاد را بشکنید»، اظهار کرد: شماها و خیلی‌ از سیاسیون کشور مرا می‌شناسند. من تحت تاثیر هیچ کس نیستم، همیشه مستقل فعالیت کرده و مستقل تصمیم گرفته‌ام . به نفع ملت ایران و انقلاب و اسلام حرکت کرده‌ام و دلیلش هم این است که از ابتدای انقلاب زندگی‌ام را کف دست گذاشته‌ام و با کمک دوستان هر جا خطری بوده به صحنه آمده‌ام و هر جا خطری نبوده، دوستان فراوان بوده‌اند و کار را انجام داده‌اند؛ امروز احساس خطر کردم و برای نجات اقتصاد کشور به صحنه آمدم.