رسانه‌ها بازیگوشی می‌کنند

علی لاریجانی در بیستمین اجلاس شورای عالی استان‌ها با انتقاد از روند خصوصی‌سازی در کشور و تاکید بر این که نباید به جای خصوصی‌سازی سیستم شبه دولتی جایگزین شود، همچنین از طرح سهام عدالت نیز گلایه کرده و گفت: اینکه زیر بغل هر فرد سهام عدالت بدهیم، توانمند سازی نیست، چون آن فرد تحرک ندارد و فقط برگه‌ای در خانه‌اش اضافه شده است. شاید گاهی پولی هم به افراد بدهند؛ اما تغییر ماهیت زمانی صورت می‌گیرد که شما سیستم را به افراد واگذار کنید تا با خلاقیت و توانمندی خود آن را اداره کنند.

فضای انتخابات رقابتی است

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در حاشیه این اجلاس در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که با وجود گذشت دو روز از زمان ثبت‌نام متقاضیان برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری شاهد ثبت نام چهره‌های غیرمطرح بودیم، چرا تکلیف طرحی که مجلس در مورد اصلاح قانون برای ثبت‌نام افراد واجد شرایط داده بود، به نتیجه نرسید؟ گفت: مجلس کار خود را انجام داد و بیشتر از این نمی‌تواند کاری کند و قانونی بنویسد تا این گونه افراد که معلوم است رجال سیاسی نیستند، بی‌خود نام‌نویسی نکنند. وی ادامه داد: این کار دو اشکال دارد، یکی این‌که این افراد نام نویسی می‌کنند و شورای نگهبان نیز به حق آنان را رد می‌کند.

اشکال دوم آن هم انعکاس بین‌المللی آن است که از بین یک هزار نفر ثبت‌نام‌کننده چهار نفر انتخاب می‌شود که این هم خود مقوله‌ دیگری است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: کارهایی که شما رسانه‌ها می‌کنید و زمان ثبت‌نام این‌گونه افراد که هیچ سنخیتی با مقوله‌ ریاست‌جمهوری ندارند برای تنوع کاری‌تان بازی‌گوشی کرده و منعکس می‌کنید، نگاه به جایگاه ریاست جمهوری را مخدوش می‌کند.

لاریجانی ادامه داد: با برجسته‌تر کردن این افراد جایگاه ریاست‌جمهوری نزول پیدا می‌کند که این مساله خوب نیست. بنابراین شما باید خودتان رعایت کنید، چرا که رییس‌جمهور نفر دوم این کشور است و باید یک انتخاب بسیار آگاهانه‌ای صورت گیرد. وی خطاب به رسانه‌ها با اشاره به این‌که باید تلاش کنید که زمینه‌های آگاهی مردم را فراهم کنید و این جامعه برای انتخاب درست توانمند شود، یادآور شد: این‌گونه شوخی‌ها در این مقطع می‌تواند ذهنیت جامعه را تخریب کند.