تکذیب عضویت در ستادهای انتخاباتی از سوی مسعود نیلی

به دنبال چاپ عکسی از مسعود نیلی، اقتصاددان در پوستر تبلیغاتی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری‌، وی در گفت‌وگویی با سایت «رستاک» هرگونه عضویت در ستادهای انتخاباتی کاندیداهای ریاست‌جمهوری را تکذیب کرد. نیلی این واکنش را پس از آن نشان داد که ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداها عکس وی را در پوستری به نفع یک کاندیدا استفاده کرد. این پوستر در صفحه اول روزنامه اعتماد ملی در روز گذشته چاپ شد.

به دنبال این اقدام روزنامه اعتماد ملی، سایت «رستاک» نظر مسعود نیلی را در این مورد جویا شد که وی گفت: «همانگونه که قبلا نیز اعلام کرده‌ام، بنده در هیچ ستاد انتخاباتی عضو نبوده و برای هیچ‌یک از نامزدهای محترم ریاست‌جمهوری فعالیتی انجام نداده و اساسا تمایلی به فعالیت سیاسی ندارم. اینجانب در مهر سال ۱۳۸۷، طرحی را به صورت عمومی پیشنهاد دادم که به عنوان جایگزینی برای طرح دولت محترم برای هدفمندکردن یارانه‌ها بود. در آن مقطع زمانی این طرح در سطح رسانه‌ها انعکاس وسیعی پیدا کرد و مورد توجه علاقمندان به اصلاحات اقتصادی کشور قرار گرفت. در طول هشت ماه گذشته، به دلیل علاقه شخصی به موضوع، بر روی طرح کار کرده‌ام و جزئیات دقیق‌تری از این پیشنهاد را تهیه کرده‌ام که پس از انتخابات آن را در معرض نقد عمومی قرار خواهم داد. طرح پیشنهاد شده مورد توجه و پذیرش جناب آقای کروبی و همکاران ایشان قرار گرفته و بنده از اینکه نه تنها ایشان بلکه بقیه نامزدهای محترم ریاست جمهوری نیز به ابعاد مفید طرح توجه کنند و در دولت آینده هر کدام که موفق به کسب آرا از جانب مردم شوند از آن استفاده کنند، خشنود خواهم شد.

نیلی اضافه کرد: این طرح به هیچ‌وجه رویکرد عوام گرایانه ندارد و به معنی تقسیم پول میان مردم نیست. ضمن آنکه حتما برای مردم و آینده اقتصاد مفید خواهد بود. جزئیات کامل طرح را پس از انتخابات و برقرار شدن فضای آرام و مناسب شده برای نقد و بررسی، انتشار عمومی خواهم داد. در پایان ضمن احترام کامل، از نامزدهای محترم خواهش می‌کنم دستور دهند از درج عکس و نام بنده در پوسترها و اطلاعیه‌های تبلیغاتی آنان اجتناب شود.»