در صورت انتخاب‌ مجدد اوباما را به مناظره دعوت می‌کنم

محمود احمدی‌نژاد، کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت که در صورت انتخاب‌شدنش برای دور دوم به عنوان رییس‌ جمهوری ایران، باز هم دعوتش از اوباما رییس‌جمهور آمریکا را برای مناظره در سازمان ملل تکرار می‌کند. به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد عصر دوشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با حضور خبرنگاران خارجی اظهار کرد: بنده در سال‌های قبل در هنگام سفر به سازمان ملل از رییس‌جمهور وقت آمریکا خواستم یک مناظره در صحن سازمان ملل در مورد مسائل جهانی و ریشه مشکلات جهان داشته باشیم و این بار هم اگر توسط ملت ایران برگزیده شوم، آن دعوت را تکرار می‌کنم تا در صحن سازمان ملل با آقای اوباما برای بررسی ریشه مشکلات و مدیریت جهانی و برای صلح و مشارکت همگانی برای امنیت و صلح پایدار مناظره کنیم.

وی در ادامه نشست خبری با رسانه‌های خارجی، در پاسخ به سوال خبرنگار رویترز درباره درخواست گروه ۱+۵ برای پاسخ سریع‌تر ایران به پیشنهاد «‌تعلیق در برابر تعلیق» اظهارکرد: من در خبرها چیزی در این باره ندیدم، اما اعلام کرده‌ایم پاسخ بیانیه ۱+۵ را داده‌ایم و بسته پیشنهادی ما نیز ارائه خواهد شد و اگر بنا باشد مذاکره‌ای صورت گیرد، به بعد از انتخابات موکول می‌شود.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که موضوع هسته‌ای ما تمام شده و ما در چارچوب مقررات آژانس به پیش می‌رویم، خاطرنشان کرد: گفت‌وگوها با هرکس صرفا برای مدیریت جهان و صلح و امنیت پایدار برای همه خواهد بود و ملت ایران به کسی اجازه نمی‌دهد خارج از قوانین حقوقی آژانس وارد بحث و گفت‌وگو شود.

در ادامه خبرنگار المنار از احمدی‌نژاد درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله و ایران پرسید که رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که رژیم صهیونیستی جعلی و از اساس برای تهدید، اشغال و جنگ تاسیس شده و بدون جنگ و تهدید مرده است، خاطرنشان کرد: این اقدامات جنگ روانی است. رژیمی که در برابر یک باریکه ۳۶۰ کیلومتر مربعی به نام غزه شکست می‌خورد، چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ وی همچنین یادآور شد: بزرگ‌تر از رژیم صهیونیستی نیز کسی قادر نیست اقدامی علیه ایران انجام دهد و آنها چنین حماقتی نمی‌کنند که حتی به لبنان و سوریه نیز حمله کنند و با این سر و صداها عمرشان زیاد نمی‌شود؛ چرا که چهره آنها آشکار شده و همه به دروغ بودن و تبلیغاتی بودن اساس تاسیس این رژیم پی برده‌اند؛ لذا این سر و صداها قابل توجه نیست.

در ادامه خبرنگار خبرگزاری فرانسه درباره تورم در اقتصاد ایران پرسید که احمدی نژاد با اشاره به این‌که در طول بحران جهانی، متوسط رشد تورم در جهان ۸۲ درصد بوده در حالی که در ایران این عدد ۷۰‌درصد بوده است، خاطرنشان کرد: معنای این مساله این است که در ایران مدیریت بهتری بر اقتصاد اعمال شده است؛ البته عدد مطلق تورم در ایران بالا است که ناشی از اشکالات ساختاری و در حال برطرف شدن است.