آیت‌الله آملی لاریجانی: «فعلا» سکوت می‌کنم

در فرصتی دیگر ماهیت جریان انحرافی و فتنه و فساد اقتصادی و عقیدتی و عملی آنان را فاش خواهم کرد

دنیای اقتصاد- رییس قوه قضائیه سخنان رییس‌جمهور در جلسه استیضاح روز یکشنبه مجلس را «کذب» و «جرم» برشمرد ولی تاکید کرد که «فعلا» در این باره سکوت می‌‌کند. آیت‌الله آملی لاریجانی در عین حال وعده افشاگری در آینده را داد و گفت: در فرصتی دیگر به تفصیل درباب آن (سخنان رییس‌جمهور) سخن خواهم گفت و ماهیت جریان انحرافی و فتنه و فساد اقتصادی و عقیدتی و عملی آنان را فاش خواهم کرد.

سخنان رییس قوه قضائیه در شرایطی مطرح شده است که تنها سه روز پیش‌تر، در جریان استیضاح وزیر کار در صحن مجلس مجادله تندی میان رییس قوه مجریه و رییس قوه مقننه انجام شد که نقطه آغاز این جدال سعید مرتضوی بود.

رییس‌جمهور در این جلسه یک فیلم را که به‌وسیله دوربین مخفی ضبط شده و نشان دهنده ملاقات سعید مرتضوی با فاضل لاریجانی بود، در صحن علنی به نمایش گذاشت. فیلمی که به ادعای احمدی‌نژاد، طی آن فاضل لاریجانی از سعید مرتضوی درخواست می‌کند که توصیه‌هایی بکند تا به وی سمت مشاوره اقتصادی بدهند و در عوض مرتضوی از وساطت فاضل میان او و روسای قوای مقننه و قضائیه بهره‌مند شود.

فاضل لاریجانی اما بعد از نشست مجلس، در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت که صدایش را در این دیدار جعل کرده‌اند و روایتی دیگر از ملاقات خود با سعید مرتضوی مطرح و تاکید کرد که از سعید مرتضوی و محمود احمدی‌‌نژاد شکایت می‌کند.

یک روز بعد هم سعید مرتضوی، سرپرست سازمان تامین اجتماعی در محل کارش بازداشت و به زندان اوین فرستاده شد. هرچند این بازداشت یک روز بیشتر دوام نداشت و او در ساعات نخستین بامداد چهارشنبه آزاد شد، با این وجود در همان یک روز، محمود احمدی نژاد به شدت از این اقدام قوه قضائیه انتقاد کرد. رییس جمهور صبح سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: «قوه‌قضائیه که یک سازمان ویژه خانوادگی نیست. کسی تخلف کرده، فردی مطلع شده و آن را اعلام کرده است؛ به جای اینکه متخلف را دنبال کنند، فردی که تخلف را اعلام کرده، مورد برخورد قرار می‌گیرد و این بسیار زشت است.»

وعده افشاگری رییس قوه قضائیه

به نظر می‌رسد سخنان دیروز آیت‌الله آملی لاریجانی پاسخی هم به سخنان روز یکشنبه و هم به مواضع روز سه‌شنبه احمدی‌نژاد باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه روز چهارشنبه مسوولان عالی قضایی گفت: آنچه که در روز یکشنبه در مجلس رخ داد، به کام ملت بسیار تلخ بود و اینجانب با این‌که نسبت‌های رییس‌جمهور در مورد قضات قوه قضائیه و نمایندگان مجلس و روسای قوا را کذب و افترا و برخلاف تمام موازین شرعی و قانونی و جرم می‌دانم، فعلا به خاطر مصالح نظام و تبعیت از اوامر مقام معظم رهبری (دامت برکاته) سکوت می‌کنم.

رییس قوه قضائیه در عین حال گفت: در فرصتی دیگر به تفصیل در این باب سخن خواهم گفت و ماهیت جریان انحرافی و فتنه و فساد اقتصادی و عقیدتی و عملی آنان را فاش خواهم کرد.

به حرف‌ها گوش نمی‌دهیم

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی همچنین با حضور در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) با آرمان‌های حضرت امام تجدید میثاق کرده و در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی بر حسب دستور حضرت امام (ره) و رهبری زیر سایه قانون همچنان در دستور کار قوه قضائیه است هر چند حرف‌ها و سخنانی هم مطرح است، ولی ما گوش نمی‌کنیم.

رییس دستگاه قضا با بیان اینکه مسوولان عزم راسخ دارند که مفاسد از بین برود، افزود: مبارزه با اشرار، موضوع امنیت عمومی و اجتماعی، عدالت و تکریم ارباب رجوع در کنار مبارزه با مفاسد اقتصادی از اهداف فعلی قوه قضائیه است که ان‌شاء‌الله بتوانیم به این اهداف دست یابیم.

دیدار آملی لاریجانی با مقام معظم رهبری

خبرگزاری فارس نوشت: نایب‌رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: قرار بود تا اعضای کمیسیون عمران روز سه‌شنبه با رییس قوه قضائیه دیدار داشته باشند که به دلیل دیدار آملی لاریجانی با رهبر معظم انقلاب این دیدار لغو و به زمان دیگری موکول شد.

محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس افزود: طبق برنامه قبل بنا بود تا روز سه‌شنبه اعضای کمیسیون عمران مجلس دیداری را با رییس قوه قضائیه داشته باشند که به علت برگزار نشدن این دیدار، کمیسیون برنامه‌ای نداشت.