محمود احمدی‌نژاد و علی‌اکبر صالحی روز گذشته به منظور شرکت در اجلاس اکو وارد باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شدند. احمدی‌نژاد در اولین دیدار رسمی خود با الهام علی‌اف رییس‌جمهور آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایرنا، همچنین علی‌اکبر صالحی و المار محمد یاراف وزیران امور خارجه ایران و جمهوری آذربایجان هم درباره روابط دو جانبه و مسائل منطقه‌ای با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند. به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، صالحی و المار محمد یاراف در این دیدار با مروری بر تحولات روابط دوجانبه بر ضرورت ارتقای همکاری‌های فیمابین در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و کمیته‌های مرزی و کنسولی دو کشور تاکید کردند.

همچنین وزیران امور خارجه ایران و جمهوری آذربایجان بر ضرورت تداوم مشورت‌ها و رایزنی‌های سیاسی در سطح معاونان وزرای خارجه دو کشور، حل و فصل مشکلات مرزی در چارچوب کمیته مرزی تاکید کردند.

تاکید بر ضرورت مقابله با اسلام ستیزی و اهانت به شخصیت رسول گرامی اسلام(ص) از دیگر موضوعات مورد گفت‌و‌گوی صالحی و المار محمد یاراف بود.

دوازدهمین اجلاس سران اکو روز سه‌شنبه ۲۵ مهرماه (امروز) در باکو برگزار می‌شود و قرار است رییس‌جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس سخنرانی کند.