مدیرمسوول روزنامه «شرق» با توجه به سخنان رییس‌جمهور درباره توقیف این روزنامه در آخرین نشست خبری‌اش، نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد نوشت.

وکیل مدیرمسوول روزنامه شرق به خبرگزاری فارس گفت: تحقیقات از رحمانیان درباره «شکایت‌های هیات نظارت بر مطبوعات» از روزنامه، روز شنبه آغاز شد. وی افزود: مدیرمسوول شرق در جریان بازپرسی خواستار رفع توقیف روزنامه تا مشخص شدن تکلیف پرونده خود شد، اما بازپرس پرونده اعلام کرد دستگاه قضایی روزنامه را توقیف نکرده که رفع توقیف کند. علیزاده طباطبایی گفت: با توجه به صحبت‌های رییس‌جمهور در خصوص رسانه‌ها و توقیف شرق در آخرین نشست خبری خود، در نامه‌ای از آقای احمدی‌نژاد خواستیم که به هیات نظارت بگوید شکایت خود را از شرق پس بگیرد.

درخواست رسمی از هیات نظارت

در همین حال، علی مطهری نماینده تهران در مجلس و عضو هیات نظارت بر مطبوعات گفت: مدیر مسوول روزنامه شرق طی نامه‌ای درخواستی از هیات نظارت بر مطبوعات داشت که به مشکل این روزنامه رسیدگی شود. وی گفت: حکمی که در هیات نظارت بر مطبوعات صادر می‌شود، قابل تجدید نظر و قابل طرح دوباره در جلسه هیات نظارت نیست و تنها کاری که می‌شود انجام داد این است که دادگاه نظر خودش را زودتر اعلام کند. نماینده مجلس شورای اسلامی در هیات نظارت بر مطبوعات ادامه داد: بر این اساس بررسی دوباره پرونده روزنامه شرق از نظر هیات نظارت بر مطبوعات امکان‌پذیر نیست.

مطهری اضافه کرد: باتوجه به نامه‌ای که مدیر مسوول روزنامه شرق نوشته بود، ما فقط از نماینده قوه قضائیه در هیات نظارت بر مطبوعات خواستیم که از دادگاه بخواهد تا نتیجه پرونده این روزنامه را زودتر اعلام و کار این پرونده زودتر انجام شود. وی تصریح کرد: در نامه‌ای که مدیر مسوول شرق به هیات نظارت نوشته گفته بود ما هیچ قصدی نداشته‌ایم که دفاع مقدس را زیر سوال ببریم و اعتراض کرده بودند که شما به ما فرصت عذرخواهی ندادید.