لاهوتی: مجلس موافق افزایش قیمت بلیت هواپیما است

در حالی که رییس سازمان هواپیمایی کشوری از تصمیم این سازمان برای افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما خبر داده، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس نیز موافقت مجلس با افزایش قیمت بلیت هواپیما را اعلام کرد. مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با تاکید بر اینکه دولت باید مشکلات ارزی ایرلاین‌ها را برطرف کند، گفت: نباید شرکت‌های هواپیمایی در اولولیت پنجم باشند، زیرا موضوع فعالیت آنها هم بسیار مهم است، ضمن آنکه قطعات صنعت حمل‌ونقل وارداتی است و نیاز زیادی به ارز دارند.

وی افزود: ایرلاین‌ها یا باید از سوی دولت ارز مرجع دریافت کنند یا اینکه افزایش قیمت داشته باشند، زیرا این هزینه‌ها باید از یک منبعی تامین شود؛ بنابراین مجلس موافق افزایش قیمت بلیت هواپیما است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات با ایرلاین‌ها در خصوص نرخ ارز، بیان کرد: در این جلسه‌ها هم حق را به ایرلاین‌ها دادیم، زیرا آنها هزینه‌های زیادی دارند که باید از یک منبعی تامین شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این که افزایش قیمت بلیت هواپیما ممکن است منجر به کاهش تعداد مسافران شود، اظهار کرد: تعداد متقاضیان حمل‌ونقل هوایی دو برابر ظرفیت فعلی است و ما همیشه تقاضا بیش از ظرفیت داشته‌ایم؛ بنابراین در این خصوص جای نگرانی نیست.

در همین خصوص خبرگزاری فارس نیز از احتمال برگزاری جلسه شورای‌عالی هواپیمایی با حضور مسوولان سازمان هواپیمایی کشوری، نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی، انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی و معاون ارزی بانک مرکزی خبر داد. در این جلسه که قرار است امروز برگزار شود، پیشنهادهای شرکت‌های هواپیمایی و راهکار‌های خروج ایرلاین‌‌های داخلی از بحران فعلی، مورد بررسی قرار می‌گیرد.