گالری

نمایشگاه‌هایی از نقاشی‌ها، حجم و چیدمان دکتر احمد حسامی تحت عنوان «شهر - ماه» در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران برقرار است. این نمایشگاه که مجموعه آثار حسامی از سال ۲۰۰۲ به بعد را در برمی‌گیرد، با وام گرفتن از تکنیک‌های کاشی‌کاری و موزاییک‌های مساجد اسلامی و نظام هندسی بهره‌گیری از تصاویر جدید از فضا خلق شده است. این نمایشگاه تا ۱۹‌آذرماه در فرهنسگرای نیاوران برقرار است.

نمایشگاه نقاشی‌های شاهو بابایی فارغ‌التحصیل دانشگاه هنر و برگزیده ششمین دوسالانه نقاشی معاصر در نگارخانه لاله برقرار است و البته علاقه‌مندان فقط امروز و فردا را برای دیدن این آثار فرصت دارند.

پس از نمایشگاه، جواد منتظری در گالری لاله درباره رقص سماع، حالا نوبت نمایش عکس‌های فریدون قیصری‌پور رسیده که تحت عنوان «سماع آرام جان زندگان است» در گالری ماها یوگا برقرار است. این نمایشگاه از ۹ آذرماه آغاز شده و تا ۳۰ آذرماه ادامه دارد.

مجموعه‌ای از عکس‌های امین طلاچیان از جمعه ۹‌آذر در کافه ۷۸ به نمایش در می‌آید. طلاچیان فارغ‌التحصیل کامپیوتر است و عکاسی را به صورت آزاد نزد استادان این رشته فراگرفته است. این اولین نمایشگاه او پس از کسب عنوان سومی در جشنواره فرانسیسکو فرنو ایتالیا است. این نمایشگاه در کافه ۷۸ واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان عضدی (آبان جنوبی) برپا است.

ساسان مویدی عکس‌های خود را از قلعه رودخان در موزه عکسخانه شهر به نمایش گذاشته است. این قلعه از مکان‌های قدیمی در نزدیکی شهر فومن در شمال ایران است که از ۵ آذر شروع شده و تا ۲۳‌آذر ادامه خواهد داشت. موزه عکاسخانه شهر در میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز قرار دارد.

نمایشگاهی از عکس‌های بن کرتیس نیز از دیروز خانه هنرمندان ایران به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه تحت عنوان «خسته از جنگ» در برگیرنده مجموعه عکس‌های کرتیس از جنگ‌های سومالی، لیبریا و لبنان است. بن‌جامین کرتیس دبیر عکس بخش خاورمیانه خبرگزاری آسوشیتدپرس و برنده جایزه ورلد پرس فوتو است که از چندی پیش برای داوری نخستین دوره مسابقات عکس خبری سوره به ایران سفر کرده است.