بنجامین کورتیس؛ خسته از جنگ

«من فکر می‌کنم از ۵۰سال پیش به این طرف، چیزی در دنیا تغییر نکرده است عکاس‌ها آن موقع هم از فقر و جنگ عکاسی می‌کردند و امروز هم می‌کنند. این طبیعت جنگ است، که لحظه‌هایی باورنکردنی برای ثبت کردن به وجود می‌آورد. اینها را بنجامین کورتیس، عکاس خبری آسوشیتدپرس، که پس از ده سال، ایران را برای نمایش عکس‌هایش انتخاب کرده، عصر یکشنبه در افتتاحیه نمایشگاه عکس‌اش می‌گوید.

«خسته از جنگ» لحظه‌هایی است از جنگ‌های لبنان، سومالی و لیبریا، که در ۴۰ عکس رنگی و سیاه و سفید ۷۰×۵۰، با دوربین بن‌کورتیس، برنده جایزه ۲۰۰۵ ورلد پرس فوتو ثبت شده است.

از نظر ادیتور بخش عکس خاورمیانه آژانس خبری آسوشیتدپرس کیفیت عکاسی خبری در ایران عالی است. کورتیس می‌گوید: خیلی خوب است که عکاس‌های ایران در همه اتفاق‌ها حضور دارند و همه جریان‌ها را پوشش می‌دهند و با برگزاری نمایشگاه‌ها و جمع‌شدن در کنار هم، کیفیت آثارشان را بالا می‌برند.»

«نمایشگاه خسته از جنگ» تا ۱۵ آذرماه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در سالن انتظامی خانه هنرمندان برپا خواهد بود.

کورتیس یکی از ده‌عکاس برتر دنیا است که از سال ۲۰۰۳ خبرگزاری آسوشیتدپرس در آفریقای غربی، داکا، سنگال عکاسی کرده و تصاویری از جنگ‌های لیبریا، توگو و سودان را به ثبت رسانده و برای اولین بار، آثارش را برای نمایش به ایران آورده است.