هفته گذشته یک‌هزار و ۱۸۲ عنوان کتاب به ارزش ۹۳‌میلیارد و ۹۲۱میلیون و ۷۷۵‌هزار ریال در سراسر کشور منتشر شد. به گزارش فارس، در هفته سوم آذرماه از تاریخ هفدهم تا بیست و سوم این ماه، یک‌هزار و ۱۸۲ عنوان کتاب در سراسر کشور منتشر شد. عناوین کتاب‌های چاپ اول ۴۸۲ عنوان و تجدید چاپی ۷۰۰ عنوان بود. کتاب‌های حوزه ادبیات با ۲۱۷ عنوان و۷۱۱ هزارو ۹۰۰ نسخه نسبت به سایر حوزه‌ها بیشتر بود.

علوم علمی با ۱۸۸ عنوان، علوم طبیعی با ۱۸۱ عنوان، علوم اجتماعی با ۱۶۵ عنوان، دین با ۱۳۶ عنوان، زبان با ۹۵ عنوان، کلیات با ۶۲ عنوان، فلسفه با ۴۶ عنوان، هنر با ۴۶ عنوان و تاریخ و جغرافیا با ۴۶ عنوان به ترتیب بیشترین تعداد عناوین را بعد از حوزه ادبیات داشته‌اند.

کتاب‌های فلسفه با ۱۲۰هزار و ۶۰۰ نسخه کمترین شمارگان را داشتند. هفته گذشته ۲۶۴ عنوان کتاب ترجمه‌ای و ۹۱۸ عنوان کتاب تالیفی بود.

اما سهم ناشران شهرستانی در تولید کتاب تنها ۷۸ عنوان بود، در حالی که ناشران تهرانی یک‌هزار و ۱۰۴ عنوان کتاب منتشر کردند. شمارگان کل کتاب‌های منتشر شده در هفته گذشته ۳‌میلیون و ۷۴۰‌هزار و ۹۰۰ جلد بود. اما کتاب‌های هفته گذشته در ۸۱۵‌میلیون و ۷۶۸‌هزار صفحه چاپ شدند. قیمت کل کتاب‌های منتشر شده در هفته سوم آذرماه به ۹۳‌میلیارد و ۹۲۱میلیون و ۷۷۵‌هزار ریال رسید.