مجلس بودجه‌مان را قطع کرد

هجمه‌های وارد شده به این شورا با رویکرد سیاسی و علیه موفقیت دولت بود. جانشین رییس‌جمهور در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با اشاره به «هجمه‌های وارد شده به این شورا که با رویکرد سیاسی و علیه موفقیت دولت بود»، گفت: متاسفانه مجلس وقت نیز بودجه شورا را به دلایل غیرمنطقی قطع کرد اما به‌رغم اینکه دو سال است هیچ بودجه‌ای در اختیار این شورا قرار نگرفته ولی ارتباطات خود را با هموطنان خارج از کشور همچنان حفظ کرده‌ایم.

اسفندیار رحیم مشایی در گفت‌و‌گو با ایرنا ادامه داد: در چنین شرایطی متاسفانه با سیاست‌های محدود کننده‌ای که در مجلس وقت گرفته شد، طرح‌های این شورا برای تاسیس دانشگاه بزرگ بین‌المللی ایرانیان با مشارکت اساتید برجسته ایرانی در خارج از کشور و تاسیس بیمارستان بین‌المللی با مشارکت پزشکان ایرانی داخلی و خارجی در بالاترین سطوح در ایران، بر زمین ماند. وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که اجرای این طرح‌ها در دولت کنونی و یا در دولت آتی که انتظار داریم یک دولت آگاه، بیدار و با نگاه جامع به منافع ایران بر سر کار بیاید با جدیت دنبال شود.

شرمنده شدیم

مشایی همچنین با اشاره به برگزاری کنگره دوم ایرانیان خارج از کشور در مرداد ماه ۱۳۸۹ افزود: این گنگره در حالی برگزار شد که عده‌ای تبلیغات سنگینی علیه آن به راه انداختند و دانشمندان ایرانی را جاسوس قلمداد کردند که این موضوع موجب شرمندگی ما در برابر هموطنانمان که عاشقانه به ایران سفر کردند و همه ظرفیت‌ها را در راستای منافع ملی کشور قرار دادند، شد. وی ادامه داد: در شرایطی که در مصاف کشورهای زیاده‌خواه جهان بودیم و دشمنان نمی‌خواستند که ایران به حقوق هسته‌ای دست یابد، در تبلیغات منفی خود تلاش کردند این کنگره برگزار نشود و از آنجا که حضور ایرانیان و شخصیت‌های برجسته به ایران در همایش‌ها که نشانه موفقیت ما بوده، به دروغ چنین مطرح کردند که ما به هر ایرانی خارج از کشور در این کنگره نفری ۵۰ هزار دلار پرداخت کرده‌ایم.