مجلس با اصلاح مصوبه‌ خود در لایحه بودجه سه دوازدهم سال ۹۲، بودجه ای ۱۷۰ میلیارد تومانی را برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تعیین کرد. مجلس با اصلاح مصوبه‌ خود در لایحه بودجه سه دوازدهم سال ۹۲، بودجه ای ۱۷۰ میلیارد تومانی را برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تعیین کرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، نمایندگان مجلس روزگذشته ایراد شورای نگهبان در مورد تعیین ردیف بودجه‌ای در لایحه اجازه دریافت و پرداخت به دولت در سه ماه ابتدای سال ۹۲ را مورد بررسی قرار داد و بر اساس آن با ۱۲۳ رای موافق، اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان را برای برگزاری انتخابات اختصاص داد.

بر این اساس، ماده واحده لایحه سه دوازدهم بودجه سال ۹۲ کل کشور به شرح ذیل اصلاح شد: به دولت اجازه داده می‌شود در سه ماهه ۱۳۹۲ مطابق احکام و جداول قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور و اصلاحات بعدی آن بر مبنای سه دوازدهم ارقام مصوب آن با رعایت سایر قوانین و مقررات عمل نمایند.

الف - هر نوع پرداخت مازاد بر سه دوازدهم ردیف‌ها و مبالغ متناظر با مجوزها و احکام قانون بودجه سال ۱۳۹۱ و اصلاحیه‌های بعدی آن از هر محل اعم از ایجاد بدهی و تعهد پرداخت بعد از سه ماهه اول سال ۱۳۹۲ و یا دریافت علی‌الحساب، تنخواه و نیز استقراض در هر شکل آن در سه ماهه اول سال ۱۳۹۲ ممنوع است و تخطی از این حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی محسوب می‌گردد.

۳ درصد تنخواه موضوع تبصره ذیل ماده یک قانون تنظیم بخشی از مقرات مالی دولت از این حکم مستثنی می‌باشد. مبالغ زیر از محل تنخواه مذکور برای وزارت کشور، شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی به منظور انجام وظایف مربوط به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اختصاص یافته و صددرصد تخصیص یافته تلقی شده و پرداخت می‌شود: مبلغ ۹۰ میلیارد تومان بابت هزینه‌های اجرایی انتخابات توسط وزارت کشور، مبلغ ۵۵ میلیارد تومان بابت هزینه‌های نظارت و انتخابات توسط شورای نگهبان، مبلغ ۲۵ میلیارد تومان بابت هزینه‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط مجلس شورای اسلامی

تبصره یک - در صورت اتمام انتخابات ریاست‌جمهوری در مرحله اول از سقف‌های مذکور مبلغ ۳۵ میلیارد تومان از وزارت کشور و ۲۰ میلیارد تومان از شورای نگهبان کسر می‌شود.

تبصره دو - با تصویب قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور دولت موظف است از تاریخ ۱ فروردین ۱۳۹۲ براساس قانون مزبور اعمال حساب نماید.

شورای نگهبان تایید کرد

سخنگوی شورای نگهبان عصر دیروز از تایید مصوبه سه دوازدهم بودجه ۹۲ توسط این شورا خبر داد. عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت: لایحه سه دوازدهم بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور که با اصلاحاتی در جلسه روز گذشته به تصویب مجلس رسیده بود، توسط شورای نگهبان تایید شد. وی افزود: با توجه به اصلاحات به عمل آمده، این لایحه مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.