استیضاح لاریجانی تکذیب شد

روح‌الله حسینیان: قانونی در مورد استیضاح رییس مجلس وجود ندارد

دنیای اقتصاد- پس از انتشار خبری مبنی بر تلاش فراکسیون انقلاب برای استیضاح لاریجانی به جهت نوع هدایت مجلس و البته موضع‌گیری‌های انتخاباتی وی، دو تن از چهره‌های شاخص این فراکسیون این خبر را تکذیب کرده و متذکر شدند که لاریحانی در دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری مواضع خود را اصلاح کرده است. به گفته رییس کمیسیون سیاست داخلی و امور شوراهای مجلس با یادآوری این‌که در قانون استیضاح رییس مجلس پیش‌بینی نشده است، اظهار داشت: برخی نمایندگان نسبت به عملکرد آقای لاریجانی انتقاد دارند.

روح‌الله حسینیان با تاکید بر این‌که قانونی در مورد استیضاح رییس مجلس وجود ندارد که نمایندگان بخواهند آن را دنبال کنند، به ایسنا گفت: برخی نمایندگان نسبت به عملکرد آقای لاریجانی انتقاد دارند، اما کسی تصمیم ندارد ایشان را از ریاست برکنار کند، چراکه اصلا قانونی به نام استیضاح رییس مجلس وجود ندارد.

نماینده تهران خاطرنشان کرد: برخی از نمایندگان از ایشان انتقاد دارند که چرا در بعضی مسائل راهی که رهبری مطرح کردند را نپیمودند؟ چراکه مقام معظم رهبری در خطبه نماز جمعه تاکید کردند که باید به مسائل پیش آمده خاتمه داد و آرامش را در جامعه حفظ کرد، اما آقای لاریجانی در صحبت‌های خود با صدا و سیما، مطالبی را که موجب اغتشاش می‌شود مطرح کرد که از دید نمایندگان منفی بود. رییس کمیسیون سیاست داخلی و امور شوراهای مجلس با بیان این‌که بعضی نمایندگان تذکر لازم را به آقای لاریجانی داده‌اند، ‌تصریح کرد: به عقیده بنده سیاستمداران هم اشتباه می‌کنند که باید اشتباهات را تذکر داد. همچنین حمید رسایی با رد این خبر که جمعی از نمایندگان در تلاش هستند تا رییس مجلس را استیضاح کنند، این خبر را کذب محض عنوان کرد. این نماینده تهران در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب افزود:‌ بحث استیضاح رییس مجلس مطرح نبوده و بنده از نظر سایر نمایندگان اطلاع ندارم، اما اینکه چنین قصدی داشته باشیم، فعلا چنین بحثی را ما و دوستان‌مان نداریم. وی خاطرنشان کرد: البته ما انتقادات جدی به موضع‌گیری‌های آقای لاریجانی در جریانات اخیر داریم که آن را در نطق‌های خود اعلام کرده‌ایم. وی با بیان این‌که متاسفانه برخی از سایت‌ها و روزنامه‌ها نوشتند که رسایی،‌ حسینیان و آقاتهرانی قصد دارند روز سه‌شنبه با لاریجانی بحث استیضاح را مطرح کرده و به وی تذکر دهند، گفت: این اخبار دروغ و کذب محض است و ما نه بنای دیدار با آقای لاریجانی و نه بحث استیضاح ایشان را داریم. رسایی تاکید کرد: نمایندگان مختلف نسبت به مواضع اخیر آقای لاریجانی تذکر دادند و حتی غیر از نمایندگان کسانی که تذکرشان نافذ‌تر از ما است نسبت به مواضع اخیر رییس مجلس تذکر داده‌اند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری و گزارشی که در این دیدار از سوی رییس مجلس ارائه شد، تصریح کرد: در دیدار با مقام معظم رهبری، آقای لاریجانی مواضع اخیر خود را در گزارشی که ارائه داد‌ند، اصلاح کردند.