سردار جعفری: سپاه، تنها مدافع مسلح و سازمانی انقلاب است

سپاه پاسداران بر اساس قانون اساسی تنها مدافع مسلح و سازمانی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است و این ماموریت و رسالت برای سازمان عظیم سپاه افتخاری بزرگ است. سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران در گفت‌وگو با ایرنا، با بیان این مطلب، افزود: نظام جمهوری اسلامی تاکنون حوادث و تهدیدات نظامی، امنیتی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را چه به لحاظ داخلی و چه خارجی پشت سر گذاشته که به لطف خداوند همه آنها خنثی شده‌اند.

وی اوج فشارهای سیاسی، امنیتی و فرهنگی دشمن به ایران را مربوط به سال‌های ۷۸ تا ۸۰ دانست و گفت: این تهدیدات از سال ۸۰ به بعد وارد فاز جدیدی شد که در آن دشمنان قسم خورده انقلاب تهدیدات خود را به صورت مستقیم اعمال کردند که آماده شدن برای مقابله و خنثی کردن این توطئه‌ها نیز یکی از وظایف جدی سپاه پاسداران است.

سردار جعفری افزود: درست در زمانی که تهدیدات دشمن در زمینه‌های مختلف به اوج خود می‌رسد در همان مقاطع، انقلاب اسلامی با شدت و عمق بیشتری در حال نفوذ و گسترش در جهان و منطقه است و این همان چیزی است که در دفاع مقدس نیز شاهد آن بودیم.

وی موفقیت امروز کشور را مرهون مقاومت و تحمل سختی‌های ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: هشت سال دفاع مقدس ما نعمت و برکت بود که علاوه بر دستاوردهای داخلی، اثرات عمیقی بر باور و اعتقاد ملل مستضعف جهان گذاشت.

فرمانده کل سپاه به شکست‌های پی درپی دشمن در عرصه‌های گوناگون اشاره کرد و گفت: در مقابل شکست‌های پی در پی سیاسی و لطمات اجتماعی دشمنان، انقلاب اسلامی ما در حال شکوفا شدن هرچه بیشتر است و دشمن هر چقدر به دنبال تضعیف ما است، نتیجه عکس می‌گیرد، چرا که امروز عزت و اقتدار جمهوری اسلامی و نفوذ ما در دل‌های محرومان و مسلمانان منطقه در حال بیشتر شدن است و مهم‌ترین نگرانی دشمن را همین موضوع تشکیل می‌دهد.

سردار جعفری تغییرات ساختاری در سپاه را در این راستا ارزیابی کرد و افزود: تغییرات در حال انجام در سپاه پاسداران در راستای کیفی‌تر شدن این تشکیلات برای مقابله با تهدیدات موجود و آینده است.

وی به ماهیت تهدیدات دشمن اشاره و تصریح کرد: در مقاطع مختلف تهدیدات به شکل‌های مختلف نظامی، امنیتی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به اوج خود می‌رسد که سپاه به عنوان مدافع، حافظ و نگهبان انقلاب و دستاوردهای آن باید قبل از هر چیز تهدیدات و ماهیت آنها را شناسایی و در مقابل آنها برنامه‌ریزی کامل کند.