آتشی در زیر خاکستر است‌ که هر زمان ممکن است سر برآرد

محمدحسین صفار هرندی با اشاره به حوادث پس از انتخابات اظهار کرد که از چند ماه پیش از انتخابات برای برخی مسائل برنامه‌ریزی شده بود. به گزارش ایسنا، محمدحسین صفار هرندی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع نخبگان و هادیان سیاسی استان یزد سخن می‌گفت، با اشاره به نحوه شکل‌گیری ائتلاف آبادگران ایران اسلامی قبل از انتخابات سال ۸۴، از آن به عنوان علامتی مشترک برای کسانی که خواستار خدمت بی‌منت در کشور بودند، یاد کرد.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی هم‌چنین با اشاره به آنچه صف‌آرایی و هرزه‌گویی‌های تمام اشرار عالم در قالب رسانه‌های بیگانه یا زمامدارانشان علیه نظام و انقلاب اسلامی ایران، علیه منتخب مردم و رفیع‌ترین جایگاه اداره کشور در جریان انتخابات اخیر خواند، اظهار کرد: این اقدام به تبع مسائل انتخابات و گمان آنان مبنی بر ناسالم بودن نتایج انتخابات نبود، بلکه اگر از ماه‌ها قبل نیز دل‌های آنان ‌گشوده و ضمیرشان جست‌وجو می‌شد، مشخص می‌شد آنها به این نحوه‌ مدیریت کشور معترض بودند و از آن بیم داشتند؛ چرا که این مدل خدمت نه تنها در ایران، بلکه در جاهای دیگری که به آن تاسی می‌کردند، کسانی را که در کمین قدرت نشسته بودند، از این جایگاه دور می‌کرد.

وی افزود: لذا شیفتگان قدرت و نه خدمت، به نحوی عمل کردند که حتی مردمی که طعم این خدمات را چشیده بودند در هیاهوی تبلیغات‌ آنان، باورشان شود در آرای‌شان دست‌کاری شده است.

صفار هرندی هم‌چنین اظهار کرد: در همین راستا این القائات نادرست از سوی گروه‌ها و جناح‌ها و برخی شخصیت‌هایی که از آنها چنین انتظاری نمی‌رفت، به سمت نظام حمله‌ور شد؛ چرا که از چند ماه پیش از انتخابات برای آن برنامه‌ریزی شده بود.

وی گفت: بحث اصلی این گروه‌ها و شخصیت‌ها در واقع سلامت یا عدم سلامت نتایج انتخابات نبود، بلکه اعلام کرده بودند در هر صورت با هدف تغییر در قانون اساسی به خیابان‌ها خواهند ریخت و از موضع اقتدار، مرکزیت نظام را مجبور به مذاکره و چانه‌زنی در راستای این هدف می‌کنند.

صفار هرندی در ادامه گفت: این اقدام به دنبال تصور نادرست آنها از رهبر معظم انقلاب و مقایسه‌ این مقطع زمانی با واقعه‌ صدور فرمان مشروطیت، تحت فشار چانه‌زنان شکل گرفت؛ غافل از این که با شخصیتی مواجهند که نگاهش به این جایگاه مسوولیت از جنس نگاه مولایش حضرت امیرالمومنین(ع) است و به اندازه کفشی پاره برای حکومت ارزش قائل نیست، مگر این که از طریق آن بتواند حق مظلومی را از ظالمی بگیرد.

وی اضافه کرد: با تدابیر اندیشیده شده، جریان این فتنه خاتمه یافت، ولی فتنه‌جویی پایان‌پذیری ندارد و آتشی در زیر خاکستر است که هر زمان ممکن است سر برآرد؛ لذا باید محیط فتنه را خوب شناخت و تدبیر لازم را برای خروج از آن به کار بست.

صفار هرندی هم‌چنین گفت: کسانی که در نظام مسوولیتی بر عهده دارند یا افرادی که به عنوان یک کارگزار معمولی و ساده در جامعه خدمت می‌کنند، باید توجه داشته باشند هیچ چیز خودبه‌خودی اتفاق نمی‌افتد و نباید گمان کرد این فتنه و شرارتی که برخی راه انداختند، یک دفعه ایجاد شد، هم‌چنین نباید تصور کرد مردم بی‌جهت به رییس‌جمهور منتخب‌شان رای دادند؛ چرا که دلیل رویکرد مردم روشن است، وقتی مردم مشاهده کردند ایشان به نام خدا خواستار خدمت به آنان و زنده نگاه‌داشتن و پاسداشت ارزش‌های نظام و انقلاب، هم‌چنین خواستار اجرای عدالت و ایستادن در برابر دشمنان و مبارزه با فساد است، به او اقبال نشان دادند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تاکید کرد: زمانی موفقیت حاصل می‌شود که دل‌هایمان خدایی باشد و از فردیت خارج و برای خدا خالص شویم؛ وگرنه اگر بنا باشد هر کسی ساز دل خودش را بزند، مشخص است که با سنت‌های الهی آشنا نیست و در این صورت موفقیت حاصل نخواهد شد.