رهبر انقلاب از عملکرد سپاه و بسیج در حوادث پس از انتخابات تقدیر کردند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: مقام معظم رهبری از اقدامات بسیج و سپاه در فرو نشاندن آتش فتنه، تقدیر کرده‌اند. به گزارش فارس، سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ با اشاره به سوابق طولانی سردار همدانی فرمانده جدید این سپاه اظهار داشت: پس از شهادت سردار شوشتری بود که به فکر این جابه‌جایی‌ها افتادیم؛ چراکه ایشان هم جانشینی فرمانده نیروی زمینی و هم فرماندهی قرارگاه قدس را بر عهده داشتند.

وی با بیان اینکه در سپاه چیزی به نام بازنشستگی نداریم، خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران با همه سازمان‌های نظامی دنیا متفاوت است و ما معتقدیم که کار برای نظام خصوصا در سپاه پاسداران بازنشستگی ندارد و باید زمینه‌ای فراهم شود که پاسداران پس از بازنشستگی در بسیج به کار گرفته شوند و این یکی از اقداماتی است که به خوبی در سپاه تهران بزرگ صورت می‌گیرد. او ادامه داد: کارهای بسیار زیادی از جمله توسعه کیفی بسیج و توسعه زیرساخت‌ها باید در دستور کار قرار گیرد و این اقدامات را در راستای تحولات اساسی و تقویت بسیج دانست.

جعفری با اشاره به تغییر و تحول اخیر ساختاری در سپاه پاسداران گفت: این تحولات اراده شخص مقام معظم رهبری بود که در راستای حفظ قوی‌تر و مطلوب‌تر انقلاب و نظام اسلامی صورت گرفته بود. وی مقابله با تهدیدات نرم را مهم‌ترین ماموریت سپاه‌های استانی عنوان کرد و گفت: تیپ‌های عملیاتی بسیج نیز در ذیل این سپاه‌ها قرار می‌گیرند؛ چرا که محور اصلی آمادگی و مولفه اصلی قدرت در سپاه همین یگان‌های مردمی بسیج است. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه جدا بودن یگان‌های زمینی سپاه از بسیج آنها را تقویت نمی‌کرد، افزود: اینکه نیروی مقاومت بسیج هم کار نظامی بکند، اشتباه بود بلکه باید تمرکز اصلی بر روی تهدیدات فرهنگی و اجتماعی قرار بگیرد.