مجلس دست‌ها‌یمان را نه از جلو، بلکه از پشت‌سر بسته‌است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: من شرمنده نیستم از اینکه می‌گویم دغدغه دین دارم، شرمنده نیستم از اینکه می‌گویم خداوند عنایت کند و ولایت‌مدار باشم. من از «سمعا و طاعتا» در قبال ولایت بودن شرمنده نیستم و افتخار می‌کنم، آنهایی باید شرمنده باشند که این طور نیستند. به گزارش ایسنا، کامران دانشجو در جلسه شورای اداری شاهین شهر، درباره مصوبات استان اصفهان و شاهین شهر عنوان کرد: حتی اگر ۵۰ درصد مصوبات هم انجام شود، حرکت بزرگی است و تاکنون هم خداوند به آن برکت داده است؛ چرا که تامین اعتبار راه دشواری است به خصوص اینکه وقتی نمایندگان مجلس دست‌هایمان را نه از جلو، بلکه از پشت سر می‌بندند، البته زمانی در ردیف‌ها و جابه‌جایی دست‌مان باز بود.

عده‌ای گفتند ما کاپیتولاسیون دانشگاهی داریم

وی در رابطه با دانشگاه‌ها تصریح کرد: عده‌ای آمده‌اند و یکسری تعریف از دانشگاه‌ها ارائه داده‌اند به عنوان مثال گفته‌اند که ما کاپیتولاسیون دانشگاهی داریم، وقتی که در دانشگاه‌ها فرد به علت اینکه فرهیخته است هر کاری بتواند انجام دهد این یک نوع کاپیتولاسیون است، در حالی که فرهیختگی یکسری شاخص دارد که اگر نخستین شاخص آن علم گرایی باشد، دومین شاخص آن حتما قانون‌مداری و اخلاق‌گرایی است.

نمی‌گذارم باج‌خواهی در دانشگاه روی دهد

دانشجو خاطرنشان کرد: فرهیختگی به این معنا نیست که ۵۰ دانشجو برگه‌های امتحانی را از زیر دست ۱۰ هزار دانشجو بکشند، بلکه این باج‌خواهی است. تا من هستم محال است و نمی‌گذارم که چنین اتفاقی رخ دهد و از اینکه نمی‌گذارم شرمنده نیستم.

وی افزود: اگر دانشگاهی ۱۰ هزار دانشجو دارد، ۹ هزار و ۹۰۰ دانشجو نمی‌تواند معطل ۱۰۰ دانشجو بمانند. باید در مسیر مشخص حرکت کرد، البته ریشه و اساس آن به اساتید برمی‌گردد و شکر خدا دانشگاهیان ما هم علم و هم ایمان دارند.

در نطق‌های نمایندگان درباره همه چیز صحبت می‌شود جز اصلاح دانشگاه

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در نطق‌های پیش از دستور مجلس درباره همه چیز صحبت می‌شود، اما درباره فرمایش امام مبنی بر اینکه تا دانشگاه اصلاح نشود، جامعه اصلاح نمی‌شود صحبتی به میان نمی‌آید.

اگر از بین تمام نمایندگان، نطق‌های پیش از دستور ۲۰۰ تا ۲۵۰ نماینده این باشد که کسی حق ندارد دانشگاه را به مسیر دیگری هدایت کند، چه کسی جرات می‌کند دانشگاه‌ها را به مسیر دیگری ببرد؛ بنابراین مردم از من نوکر، مسوول و خدمتگزار مردم مطالبه کنند که فضای امن، سالم، فرهنگی، اخلاقی، به هنجار و قانون‌مدار در دانشگاه‌ها برای ارتقای علمی فرزندانشان ایجاد کنم تا من خدمتگزار در وزارت علوم اگر هم بخواهم جرات نکنم راه دیگری را بروم.