از مردم به خاطر تاخیرها عذرخواهی می‌کنم اما از زیاده خواهان پررو هرگز!

محمد باقر قالیباف، شهردار تهران، شنبه شب گذشته در مراسم جشن افتتاح تونل توحید از مردم تهران و تمام افرادی که در جریان اجرای تونل توحید با سختی و مشکلات کم‌لطفی و کم‌محبتی مواجه شده‌اند، عذرخواهی کرد و گفت: از این افراد به خاطر همه مسائلی که پیش آمد عذرخواهی می‌کنم، هرچند قضاوت نهایی در مورد این پروژه و اثراتی که برای شهر تهران دارد بر عهده مردم است و مردم می‌توانند با رعایت انصاف و عدالت توجه کنند که تونل توحید از لحاظ اقتصادی، رعایت مسائل ایمنی و فنی و زیبایی برای شهر یک افتخار تلقی می‌شود و در عین حال برای مدیریت شهری و شورای شهر این دوره و دوره‌های بعد می‌تواند نمادی از وحدت و همدلی با مدیریت شهری باقی بماند. به گزارش ایسنا، وی در ادامه با اشاره به برخی از مختصات اجرایی تونل توحید خاطرنشان کرد: حداقل زمین برای شکل‌گیری کارگاه و تجهیز کارگاه تونل توحید در اختیار شهرداری تهران قرار داشته است و مثل سایر پروژه‌های اجرایی در فضای باز انجام نشده، بلکه در کنار زمین و زندگی مردم شب و روز کار کرده‌ایم.

به دنبال پاسخ دادن به برخی از افراد نیستم

قالیباف در ادامه تصریح کرد: حالا هم به دنبال پاسخ دادن به برخی از افراد نیستم؛ چراکه قطعا توضیحات من هیچ وقت آنها را قانع نمی‌کند، اما برخی توضیحات را برای افکار عمومی حتما می‌گویم؛ چراکه مردم به عنوان شهروندانی مومن و ولایت مدار در نظام ولایی، حق دارند نسبت به این مسائل آگاه باشند.

کار انجام شده خودش گویای همه چیز است و با مردم حرف می‌زند

شهردار تهران با بیان اینکه تا به حال کاملا شفاف و متعهد نسبت به پاسخگویی به مردم عمل کرده‌ام، افزود: شعار نمی‌دهم و تعارف هم نمی‌کنم؛ چراکه مردم به درستی اقدامات را درک می‌کنند و احتیاجی به توضیح در این گونه زمینه‌ها نیست، ضمن اینکه کار انجام شده خودش گویای همه چیز است و با مردم حرف می‌زند.

هیچ کس حق سوال نداشت که چرا پروژه تونل رسالت اینقدر طول کشیده است

قالیباف اضافه کرد: سوال من این است که چرا برخی پروژه‌ها مثل تونل رسالت ۱۱ سال روی زمین می‌ماند و هیچ کس سراغ آن نمی‌رود و سوال نمی‌کند و اصلا حق سوال ندارد که چرا این پروژه اینقدر طول کشیده است یا پروژه‌ای نظیر برج میلاد ۱۱-۱۲ سال در گوشه‌ای از شهر بدون توجه باقی می‌ماند. زمانی که این پروژه را تحویل گرفتیم ۳۳ درصد از لحاظ ریالی و ۴۵ درصد از لحاظ فیزیکی پیشرفت داشت و با این شرایط کار حداقل ۱۴-۱۵ سال دیگر تکمیل کردن آن طول می‌کشید، اما حالا برج میلاد با چند ماه تاخیر تمام شده و باز هم برخی ایرادات و حرف و حدیث‌ها را در این مورد به ما می‌گویند.

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه تونل توحید به جهت ساخت و زمان سه برابر تونل رسالت است، افزود: تونل توحید با بیش از ۲۸ ماه زمان تکمیل می‌شود و حتما من به عنوان شهردار از مردم شهر تهران به خاطر این تاخیر و زحماتی که در پی دارد عذرخواهی می‌کنم، اما از قشر و طایفه‌ای که خودشان را مسوول و پاسخگو نمی‌دانند و حق پاسخگویی به مردم را برای خودشان قائل نیستند، عذرخواهی نخواهم کرد؛ چراکه همین‌ها پروژه‌هایی در دست دارند که سه سال است می‌خواهند برای آن اعلام زمان‌بندی بکنند و بگویند چه وقت آن را تمام می‌کنند، اما هنوز معلوم نیست که کی تمام خواهد شد!

از زیاده‌خواهان پررو هرگز عذرخواهی نمی‌کنم

قالیباف در حالی که در حضور بیش از دو هزار کارگر و مسوولان حوزه شهری و اعضای شورا و دوربین‌های تلویزیونی سخن می‌گفت، تاکید کرد: بارها گفته‌ام همواره از مردم به خاطر تاخیرها عذرخواهی می‌کنم، اما از زیاده خواهان پررو هرگز! این اظهارات شهردار تهران با واکنش کف و سوت در بین حاضران مواجه شد. وی خطاب به مردم و رسانه‌ها نیز خاطرنشان کرد: تونل توحید در چند روز آینده برای استفاده شهروندان تهرانی آماده خواهد شد.