استانی شدن طرح عفاف

اجرای طرح عفاف و حجاب در هر استان‌ به تصمیم مسوولان استانی و نظرسنجی از مردم بستگی دارد

فرمانده نیروی انتظامی گفت: تصمیم به اجرای طرح عفاف و حجاب در هر استان به عهده مسوولان استان و همچنین ارزیابی نظرسنجی از مردم استان است. به گزارش ایسنا در اصفهان، سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان اصفهان در جمع خبرنگاران درباره اجرای طرح عفاف و حجاب در استان‌ها، بیان کرد: اولویت‌های نیروی انتظامی نسبت به اجرای طرح عفاف و حجاب در هر استان متفاوت است و به طور معمول امکان دارد اجرای این طرح در بیشتر استان‌ها در اولویت قرار نگیرد.

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه در برخی استان‌ها مبارزه با شرارت، موادمخدر و مفاسد اخلاقی در اولویت است، ادامه داد: تصمیم به اجرای طرح عفاف و حجاب در هر استان به عهده مسوولان استان و همچنین ارزیابی نظرسنجی از مردم استان است.

وی خاطرنشان کرد: هیچ فرمول سراسری وجود ندارد و اولویت‌های نیروی انتظامی را در استان‌ها برای برخورد، مردم تعیین می‌کنند.

وی با بیان اینکه قوانین پیرامون برخورد با فساد و ناهنجاری‌‌ها نیاز به تبیین دارد، اظهار داشت: توسعه امر عفاف و حجاب در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انجام و به دولت ابلاغ شد و در این راستا ستادی از طرف رییس‌جمهور در وزارت کشور تشکیل و فعال شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد طرح عفاف و حجاب فرهنگی است، ادامه داد که قوانین بخش مربوط به نیروی انتظامی نیز با همکاری این نیرو تدوین و اکنون در حال اجرا است.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: ابهاماتی نیز که در این زمینه به‌وجود می‌آورند، حاصل اخبار و اطلاعاتی است که غلط انتشار می‌یابد و قطعا در صورتی که مردم ضعف نیرو‌های انتظامی را منعکس کنند، مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.