دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین هشدار داد که بخش کوچکی از اصولگرایان تلاش می‌کنند تا دیگران را حذف کنند.به گزارش خبرگزاری مهر محمدرضا باهنر که در نهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین سخن می‌گفت، اگرچه نامی از این جریان نبرد، اما گفت که اقدامات این جریان هر روز «شفاف‌تر و صریح‌تر» می‌شود. وی دراین کنگره با بیان اینکه تفاوت آرا در میان اصولگرایان مهم و مناسب است، تذکر داد: اگر این تفاوت‌ها از چارچوب‌هایی فراتر روند؛ از «یک فرصت به یک تهدید تبدیل می‌شوند.»

به گفته باهنر، این جریان «برای افزایش سرمایه اجتماعی نه تنها به دنبال جذب هر چه بیشتر نخبگان نیست، بلکه حضور نخبگان درون جریان اصولگرایی را نیز برنمی‌تابد.»

بنا براین گزارش، باهنر گفت: این گروه اندک هر کس را که تابع علی الاطلاق آنها نباشد تا حد وابستگی به جریانات مقابل استکبار جهانی و حتی کفر مورد اتهام قرار می‌دهند.

باهنر افزود: تضعیف روحانیت، مراجع عظام، توهین به مجلس شورای اسلامی یا بخش‌هایی از دولت از آن جمله رفتارهای غیرمناسب است. به اعتقاد وی، «متاسفانه امروز در راستای جنگ نرم، بعضی هنجارشکنی‌های فرهنگی با نیت دهن‌کجی‌های سیاسی در حال شکل‌گیری است.» نایب رییس سابق مجلس افزود: فاصله گرفتن از شعارهای انقلاب، زمینه‌ساز تهدیدات تازه‌ای شده است؛ بنابراین مردم بازگشت به آن شعارها را اجتناب‌ناپذیر دانسته و مطالبه می‌کنند. وی در این رابطه گفت که هنوز پس از انقلاب، کشور از نبود استراتژی فرهنگی منسجم رنج می‌برد. به گفته دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، «اگرچه مشروعیت نظام از اسلام مایه می‌گیرد، مع‌الوصف مقبولیت این نظام، در گرو کارآمدی است و هیچ‌کس مجاز نیست در قبال ناکارآمدی‌ها، از مشروعیت نظام هزینه نماید.»