علت تعویق جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد برای تعیین رییس جدید

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی علت تعویق جلسه هیات‌امنای دانشگاه آزاد برای تعیین رییس جدید این دانشگاه را تشریح کرد. منصور کبگانیان عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به تعویق جلسه هیات‌امنای دانشگاه آزاد اظهار داشت: برگزاری این جلسه برای بررسی و تنظیمات دقیق‌تر حقوقی و قانونی اساسنامه ابلاغ شده دانشگاه آزاد از سوی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برای مدت کوتاهی به تعویق افتاده است. وی افزود: بر این اساس اجرای اساسنامه جدید دانشگاه آزاد برای همین بررسی‌های حقوقی و قانونی برای مدت کوتاهی متوقف خواهد شد.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در همین زمینه گفت: شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با هماهنگی مراجع ذی‌ربط و پس از حصول اطمینان از تمام ابعاد و زوایای حقوقی و قانونی اساسنامه دانشگاه آزاد گزارش کاملی را در این زمینه ارائه خواهد کرد. کبگانیان با بیان اینکه البته این گزارش به دفتر مقام معظم رهبری نیز ارائه خواهد شد، تصریح کرد: با وجود نگرانی برخی از کارشناسان از توقف اجرای اساسنامه دانشگاه آزاد، برداشت بنده این است که این توقف کوتاه‌مدت خواهد بود و بعد از بررسی‌های کارشناسی، اساسنامه دانشگاه آزاد با استحکام و قوت بیشتری اجرا خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع در جلسه این هفته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مورد بررسی قرار خواهد گرفت؟ اضافه کرد: از نظر بنده چون یک جلسه از نقشه جامع علمی کشور عقب هستیم، ترجیح این است که این موضوع در اولویت باشد، اما تصمیم نهایی در این زمینه بر عهده رییس شورا خواهد بود. عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با تکذیب برخی از شایعات که از دستور مقام معظم رهبری برای لغو اجرای اساسنامه جدید دانشگاه آزاد خبر می‌داد، تصریح کرد: اصل ماجرا این است که تمام این موارد شایعاتی است که از سوی برخی منابع غیرموثق اعلام می‌شود، اما بنده تصریح می‌کنم که اساسنامه جدید به زودی و پس از بررسی‌های دقیق حقوقی و قانونی با قوت بیشتر اجرایی خواهد شد.