عکس‌های بهمن جلالی در فلورانس

عکس‌های «بهمن جلالی» از سه مجموعه «انقلاب»، «کویر» و «مناظر شهری» در حالی این روزها در مجموعه «ویلا رومانا» شهر فلورانس نمایش داده می‌شود که پروژه همزمان رعنا جوادی برای عکاسی از فلورانس در کنار عکس‌های اصفهان به فصلی دیگر موکول شد. رعنا جوادی، عکاس و همسر زنده‌یاد بهمن جلالی که چند روزی است از این سفر بازگشته، درباره این نمایشگاه گفت: این مجموعه در واقع موسسه‌ای آلمانی واقع در شهر فلورانس ایتالیا است و هر سال فضایی را در اختیار هنرمندان جوان قرار می‌دهد تا برای ‌زمانی در آنجا کار کنند. هر سال یک هنرمند بین‌المللی برای این برنامه دعوت می‌شود و امسال هم قرار بود این فرصت در اختیار بهمن جلالی قرار بگیرد.

او ادامه داد: پیش از سفر به آلمان، بهمن عکس‌های خود را برای نمایش در ایتالیا انتخاب کرده بود. این مجموعه‌ شامل ۴۸ عکس‌ از مجموعه‌های «انقلاب»، «کویر» و «مناظر شهری» می‌شود که در اندازه‌های ۶۰ × ۹۰ در ایتالیا نمایش داده و با استقبال تماشاگران مواجه شد، به ویژه دو مجموعه «کویر» و «انقلاب» او همه را تحت تاثیر خود قرار داده بود.

این نمایشگاه در تاریخ ۱۸ ژوئن ۲۰۱۰ مصادف با ۲۸ خرداد ماه ۸۹ در شهر فلورانس آغاز به‌ کار کرده و نمایش آن تا پایان ماه آگوست ادامه دارد. جوادی همچنین درباره پروژه‌ای که خودش قصد داشت همزمان در شهر فلورانس انجام دهد، توضیح داد: همزمان با این نمایشگاه پیشنهاد داده بودم که مجموعه عکس‌های اصفهان را در شهر فلورانس که خواهرخوانده اصفهان است، به نمایش بگذارم و از آن عکاسی کنم؛ اما این اتفاق به دلیل ازدحام توریست در این فصل نیفتاد.