باید تاثیر قانون یارانه‌ها بر اقشار آسیب‌پذیر بررسی شود

با سفر مقام معظم رهبری به قم خیلی از توطئه‌های بعد از انتخابات خنثی شد

در جلسه دیروز مسوولان عالی قضایی بحث هدفمند کردن یارانه‌ها با حضور وزیر اقتصاد، مسوولان طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت مبسوط بحث و بررسی شد. به گزارش پایگاه خبری داد ایران، آیت ا... لاریجانی در این نشست‌، هدفمند کردن یارانه‌ها را جراحی بزرگ در نظام اقتصادی کشور دانست و اضافه کرد: با توجه به اجماع مسوولان و دلسوزان نظام بر اجرایی شدن این قانون، باید میزان تاثیر آن بر مردم به ویژه قشر آسیب‌پذیر بررسی و از آسیب‌های جدی بر آنان جلوگیری شود.

رییس قوه‌قضائیه با تاکید دوباره بر بررسی آثار مستقیم و غیرمستقیم اجرایی شدن هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: ما هم به عنوان دستگاه قضایی با تعامل و هماهنگی کامل در مسیر اجرایی شدن این قانون عمل خواهیم کرد.

همچنین در این جلسه رییس قوه‌قضائیه با استناد به فرموده امام راحل گفت: نظام و حکومت دینی هدف انبیاء الهی بوده است و اگر اجتهاد در حوزه‌های علمیه در جامعه متبلور نشود، قطعا هدف انبیا اجرایی نشده است، پس نظام و حکومت دینی تبلور اجتهاد در بستر عملی است.

آملی لاریجانی در جلسه مسوولان عالی قضایی با اشاره به سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم گفت: استقبال باشکوه و ستودنی مردم، فضلا و روحانیون حوزه‌های علمیه از مقام معظم رهبری جواب عملی بود به ادعاهای واهی رسانه‌های مغرض که بحث فاصله‌گرفتن روحانیت و مراجع از نظام را مطرح می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای تلاش می‌کنند بین روحانیون و نظام فاصله بیندازند یا راه موازی بین آنها ایجاد کنند به این صورت که عده‌ای در حوزه‌ها مشغول تحصیل و تدریس و عده‌ای دنبال کارهای سیاسی هستند، افزود: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری نظام ما حکومت دینی است و حکومت دینی بدون روحانیت معنا و مفهومی ندارد.

رییس قوه‌قضائیه با اشاره به رهنمودهای داهیانه و کارگشای مقام معظم رهبری درباره تبیین مباحث نظری و عملی در حوزه افزود: رهبر انقلاب با این سفر خیلی از توطئه‌ها به ویژه توطئه‌های بعد از انتخابات ریاست جمهوری را خنثی کرد.